Hij heeft nog een klein plekje op zn oor wat af en toe beetje dikker is, maar het is geen wondje. Dat andere was ook geen wond, maar echt een soort zwelling op de punt van zijn oorschelp.Synemios schreef: 30 apr 2024 16:05 Die wondjes bij de oren was dat echt maar 1x? Is het daarna nooit meer terug gekomen?
Luna is voor huisstofmijt, pollen, voedsel etc allergisch, en dat uit zich in buik likken, krabben.
door voedsel vooral het kopje, bij de oren erboven en erin en boven de ogen., poten likken etc.
en als het echt erg is dan blijft ze overgeven, gillen van de buikpijn en diarree, en soms krijgt ze geen lucht meer, maar dat zien ze niet heel vaak zo extreem bij katten.
Vorige week zei mijn dierenarts over stress, dat je eerst moet achterhalen dat er geen medische oorzaak is.
Het vlooien verhaal, tja ik heb ze laatst toch echt gehad na een bezoek aan de dierenarts, die van mij komen ook niet buiten.
Mijn dierenarts is trouwens helemaal niet voor preventief ontvlooien als het gaat om binnen katten, tenzij mensen met dieren werken o.i.d.
Maar dan zou er al jaren sprake moeten zijn van vlooien in jou geval, dat geloof ik ook niet zo.
Jeetje, wat een ellende met Luna, dan weet je toch af en toe niet meer wat waar van komt?!

De dierenartsen van mijn kliniek weten het gewoon niet meer. Ben net gebeld, ze vinden een injectie tegen jeuk proberen geen goed idee en willen hem weer AB geven.
Ik heb twee maanden geleden nog een kuur AB gegeven en zag toen helemaal geen verbetering, dus ik vind dat niks. (Kweek afnemen is onmogelijk dus dit wordt dan weer AB geven zonder dat we weten dat er een infectie is)
Andere optie die ze voorstelden was clomicalm. Jeetje, dat vind ik nogal wat.
Man man man, wat moet ik toch kiezen...