Nou het wordt steeds ingewikkelder.
Inmiddels zijn er 4 DA's met Clea bezig en geen van allen begrijpt wat er met haar aan de hand is.
Tot mijn verbazing hebben ze besloten een geheel nieuwe aanpak te starten.
Clea heeft Solensia gehad.
Daarnaast heeft ze nog 3 injecties gehad: primperan, ontstekingsremmer en een pijnstiller. Ook een likje Mirataz.
Op basis van de foto zagen ze bij de rugwervels dat ze artrose heeft.
En dat zou de oorzaak zijn dat ze niet kan poepen. Door de pijn dus.
Niet poepen is vol zitten en dus ook niet willen eten.
Het kan natuurlijk, maar mij overvalt het nogal...
Ze heeft daar brokjes gegeten, gedronken en geplast.
Thuisgekomen liep ze direct naar het voerbakje en at 1 brokje.
Natvoer (Hill's i/d) heeft ze daar van de vinger van de DA gegeten/gelikt. Dat aangebroken blikje kreeg ik mee.
Zonet gegeven, ze draait haar kopje weg. Warm water erbij en papje gemaakt. Ze eet 2 likjes en loopt weg.
Net heeft ze gepoept, toch een stevig (niet keihard) stukje van een cm of 5
Overlegd of het verstandig is om nu preventief met een laxeermiddel te starten om zo een volgende verstopping te voorkomen. Dat is op zich een prima idee, maar niet nu. Ze willen eerst weten of ze zelf kan poepen en of alles nog wel werkt.
Kan ik inkomen.
Behalve voeding willen ze dat er nu even niks aan medicatie via haar maag gaat. Vandaar de injecties. Haar buik moet rust hebben. Kan ik ook inkomen.
Morgen weer terug, niet voor een opname of infuus gelukkig, maar dan krijgt ze weer een serie prikken.
Ik zal opschrijven wat ze nou precies krijgt.
Zondag heeft Clea een vrije dag

en de kans is groot dat ze maandag weer naar de DA mag voor de injecties.
Ze boden ons al een kamer aan daar
De rekening loopt lekker op, maar ik weet dat ik in NL al zeker het dubbele kwijt zou zijn geweest.