Help! Kittens eten kattengrit!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Bianca1967
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 feb 2016 06:10

Help! Kittens eten kattengrit!

Bericht door Bianca1967 »

We hebben kittens, die kattengrit eten, ondanks dat ze genoeg te eten krijgen.Één van hen is hierdoor i.v.m. verstopping bij de dierenarts terechtgekomen. Ik heb eerst houtkorrel geprobeerd, maar dat leverde dus bezoekjes bij de dierenarts op, Gewone kranten (op advies van de dierenarts): ze plassen er alleen op als het echt moet, maar plassen nog liever in hun mand. Ben hier sowieso niet blij mee i.v.m. de drukinkt en het feit dat ze hun drolletjes niet kunnen begraven. Cellulose of op papierbasis wordt ook naar binnen gewerkt. Ik zoek dus een veilig alternatief. Ik zat te denken aan iets op maisbasis of gewoon rijst, want ik weet het echt niet meer.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help! Kittens eten kattengrit!

Bericht door Rik »

Bianca1967 schreef: 22 mar 2024 11:32 Ik zat te denken aan iets op maisbasis of gewoon rijst, want ik weet het echt niet meer.
Dat kan. In ieder geval moet je ook iets aan het gedrag doen.
(Je wilt niet dat ze qua gedrag pica ontwikkelen = alles eten wat los en vast zit.)

Vervelen ze zich misschien? Kun je ze afleiden met spel wanneer je ziet dat ze het doen?
Uiteraard kun je er niet altijd bij zijn dus een grit wat veilig is, is wel nodig.
Maar de momenten dat je het wel ziet, zal je het gedrag moeten zien om te buigen.
En dat vergt wel even (veel) aandacht.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie