1 kitten heel klein
1 kitten heel klein
Gisteren is onze poes bevallen van 3 kittens. Het eerste kitten is echt heel klein, 50 gram. Het 2de kitten weegt 117 gram. De derde kitten is helaas dood geboren, maar was wel normaal qua grootte. Nu maak ik me wel een beetje zorgen om de eerste kitten (“muisje” noem ik haar). Ze is wel gewoon redelijk actief en drinkt ook gewoon bij moederpoes, maar dat gewicht van 50 gram nu ze een dag oud is vind ik toch wel eng… Moederpoes verzorgd beide kittens gewoon prima gelukkig. Wat denken jullie… moet ik me zorgen maken over het gewicht van Muisje??

Re: 1 kitten heel klein
Daar mag je je best zorgen om maken ja. Je kunt er alleen niet zoveel aan doen. Als ze goed drinkt bij moeder en moeder verzorgd haar ook goed dan is het ook even een kwestie van in de gaten houden of ze genoeg warm blijft.
Je kunt contact opnemen met de (ervaren) fokker die je ongetwijfeld op speeddial zou moeten hebben (want als je geen ervaring hebt dan had je dat ten minste voorbereidt moeten hebben).
Maar hou ook echt goed in de gaten of het kitten voldoende drinkt (want met 50 gr kan ze ook redelijk verzwakt zijn en moeilijk of te weinig drinken).
Als het kitten wel verzwakt is dan heeft het (ervaren) speciale aandacht nodig. Bijvoeren, warm houden, etc.
Je kunt contact opnemen met de (ervaren) fokker die je ongetwijfeld op speeddial zou moeten hebben (want als je geen ervaring hebt dan had je dat ten minste voorbereidt moeten hebben).
Maar hou ook echt goed in de gaten of het kitten voldoende drinkt (want met 50 gr kan ze ook redelijk verzwakt zijn en moeilijk of te weinig drinken).
Als het kitten wel verzwakt is dan heeft het (ervaren) speciale aandacht nodig. Bijvoeren, warm houden, etc.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit mini Muisje sterk genoeg is om goed en voldoende bij mamapoes te drinken...
Morgen maar meteen de dierenarts bellen, want als je zelf geen ervaring hiermee hebt, zal je toch echt hulp/begeleiding nodig hebben.
Morgen maar meteen de dierenarts bellen, want als je zelf geen ervaring hiermee hebt, zal je toch echt hulp/begeleiding nodig hebben.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
zou Muisje nog in leven zijn?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Dat vraag ik me ook af. Het zou leuk zijn als de topic-starter dat even laat weten. Joehoe, Lily2029!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika