Vorige week merkten we opeens dat ze ingevallen flanken had. Haar buikje is nog steeds kogelrond, dus het was ons niet eerder opgevallen. Je merkt het verschil eigenlijk alleen als je haar optilt.
Op de weegschaal bleek haar gewicht van 4,65 kg (september 2023) naar 3,2 kg (1 maart 2024) gegaan te zijn.
Das fors afgevallen!
Meteen naar de DA en een groot bloedonderzoek laten doen.
Uitslag kwam 3 maart: alles is oke, geen afwijkingen of bijzonderheden.
Hart en longen klonken goed, geen koorts.
Op advies van de DA heb ik beide katten Milbemax gegeven.
DA wil haar 15 maart weer zien. Die afspraak staat dus al.
Inmiddels zijn we een week verder en ze eet maar weinig. Gewicht is nog steeds 3,2 kg.
Ze drinkt normaal en gisteren heeft ze een normale drol geproduceert.
Ze heeft geen zin in spelen en slaapt nu best veel.
Ze krijgt al een week 2x daags Nutri-Plus. En dat vindt ze niet fijn en ook niet lekker.
Natvoer moet ze niet, we maken een papje van Gourmet Mousse (het enige wat ze wel lust) en dat likt ze op, maar dat is veel te weinig.
De speciale brokjes van Bellow, RC gastro Fibre Response, wil ze wel als ik ze brokjes voor brokje geef.
Haar normale brokjes , Wellness Core Original, laat ze links liggen.
Vanmiddag een half snoepstaafje gegeven, dat ging er vlot in!

Af en toe niest ze.
Ze hoest niet.
Soms hoor je wat pruttelende ademhaling.
Geen vieze ogen.
Vanmiddag zag ik opeens een mini kloddertje snot aan haar neus.
Zou het niesziekte kunnen zijn? Of is ze "gewoon" verkouden?
Toen Clea in 2019 kwam woog ze 3,5 kg. Ze had die bolle buik toen ook al. Verder had ze niesziekte, vieze ogen en ze stotterde enorm: de klodders vlogen de kamer door.

Aan haar eetlust mankeerde toen totaal niets.
En langzaam maar zeker nam haar gewicht toe naar 5,25 kg....oeps.... dat zakte langzaam weer af naar 5 kg en vorig jaar september dus 4,65 kg. Nog steeds te hoog, maar nu valt ze veel te snel af.
We overwogen om vandaag naar de DA te gaan, maar die nu dat snoepstaafje en de RC brokjes zo goed naar binnen gingen, wilde ik het nog 1 dag aankijken. Vandaag was ze ook alerter, maar uiteraard nog niet de ouwe Clea.
Ik ga haar nu kattenmelk met vitamine en omega 3 geven. En doe er wat lysine bij.