Trovet hypoallergeen natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Synemios
Tijger
Tijger

Re: Trovet hypoallergeen natvoer

Bericht door Synemios »

ja ik ben het dus ook eens met dat het snel geroepen wordt, en dat het bij Yarah toen ook een verwarrend verhaal was.
En dat lezen we hier vaker.
beetje flauw ook dat je dierenarts dan niet reageert op jou ervaring met xie-tang.

En als een kat bepaald voer niet wil eten houdt het op,, en dan moet je wel switchen naar voer dat wel gegeten wordt.

In dit geval is er sprake van een vermoeden van IBD er is uit de echo wel wat gekomen dus dan wordt het wat mij betreft ook al een ander verhaal.

Wat Anne al zegt de ellende is dat niet elke kat goed reageert op bepaalde hypoallergene voersoorten.
Zo kan Luna echt niet tegen het voer van Lizzy en andersom.
Wij hebben nu ook onze eigen manier gevonden maar wij zijn echt gaan elimineren.
Daar krijg je vanuit dierenartsen eigenlijk ook geen hulp bij als je dat wilt doen.

Vaak is er amper begeleiding.

En ja er is zeker rust nodig, maar ook bij de eigenaar want dit is echt super frustrerend ;-)
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Poes82
Huiskat
Huiskat

Bericht door Poes82 »

Ja dat laatste is zeker van toepassing.. ik wist niet ik mij zo’n zorgen kon maken om mijn kattenkind.. We gaan ervoor om het voor hem zo fijn mogelijk te maken. Nu vooral eerst rust en ondertussen ben ik plannen aan het maken voor hoe aan te pakken.

Die begeleiding klopt.. welke begeleiding? Ik kreeg een zak voer, er werd een spuit gezet dat was het. Het is dat ik zelf zoveel gebeld en gegoogled heb omdat ik het juiste wil doen.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ja die ervaring hadden wij ook, uiteindelijk zijn we wel met Luna door verwezen maar dat was pas toen er meer gaande was.
En toen wisten ze nog niet dat dingen als rijst of soja een reactie konden geven, of de dierenarts die we toen hadden vond het toen onzin.
In heel veel hypoallergeen voer zitten dat soort dingen verwerkt.

Gelukkig wist de dermatoloog dat wel.

Wat dat betreft zijn dit soort fora en info op het internet echt wel een zegen.
Groetjes, Denise
Poes82
Huiskat
Huiskat

Bericht door Poes82 »

Ja echt een zegen. Inmiddels al heel wat wijzer :)
Poes82
Huiskat
Huiskat

Bericht door Poes82 »

Wat aardig dat je het vraagt! Vorige keer heeft de prednison spuit exact 3 weken gewerkt. Als dat bij de laatste spuit ook zo is, betekent het dat het maandag uitgewerkt moet zijn. Het gaat nu goed met hem. Geen gekrab, gespuug en gelik, hij ziet er goed uit. Hij heeft wel een enorme eetlust. (Mogelijk de prednison?) Ik heb trouwens ook de Lax a past gekocht en hem deze afgelopen zaterdag gegeven. Dit blijf ik nu volgens de beschrijving doen en dus iedere week. Ik heb de pillen die jij had aangeraden wel klaar liggen. Tevens ook prednison pillen achter de hand. Hoop dat deze niet nodig zullen zijn. De trovet brokken gaan goed, natvoer is een ramp. Hij vindt het echt niet te pruimen. Ik ben toch terug gegaan naar de RC gastro, hij vindt het lekker en is goed voer mocht zijn probleem niet van het voer afkomen. Nu afwachten en anders toch echt hypo allergeen voer zien te vinden wat hij eet.
Even spannend dus. Ik zal over een week weer een update geven.
Guazala
Lynx
Lynx

Bericht door Guazala »

Een vraagje:
Na 10 weken Hill's z/d, zijn we eergisteren gestart met Trovet Konijn natvoer (brokjes zijn nog van Hill's). Met Hill's zijn ze van volledig lopende naar goede ontlasting gegaan.
Nu is er eentje van de 2 (nog niet kunnen zien wie) die een iets zachtere ontlasting heeft, nog geen echte diarree. Ik vermoed dat dit ook gewoon een gevolg kan zijn van wissel van eten en niet persé allergie is.
Maar hoe lang test je dit? Dus hoe lang duurt het vooraleer je kan stellen, dat het een allergie is of hoe lang kan het ook gewoon te wijten zijn aan wissel van voeding?
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Dat ligt er ook aan hoeveel je vh nieuwe voer geeft en hoe frequent

Ik zelf begin altijd met 1 eetlepel PD vh nieuwe voer

Je zou vandaag bijv het trovet rabbit natvoer overslaan en kijken of de ontlasting weer verbeterd
Verbetert deze dan zou je morgen dezelfde hoeveelheid kunnen geven als gister, ondertussen wel de ontlasting in de gaten houden
Verslechterd de ontlasting alleen maar dan kun je beter stoppen

Soms is het een heel gepuzzel :???:
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Guazala
Lynx
Lynx

Bericht door Guazala »

Ja zeg dat wel. Ik vermoed ook dat het Filou is, wiens ontlasting wat zachter is, en dat is net degene die ook bij het minste stress al last krijgt van zijn darmpjes. Als die vandaag iets van stress ervaart, heeft hij morgen diarree. En stress kan bij hem zijn: de deurbel ging en hij stond dicht in de buurt, hij wilde heel graag aandacht op een moment dat dat even niet kon, er ligt iets op de trap dat hij nog niet kent.... Dus het kan dan wennen aan voeding, overgevoeligheid of allergie voor de voeding of een stresskakske zijn.
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Dat maakt het er niet makkelijker op :-|
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Poes82
Huiskat
Huiskat

Bericht door Poes82 »

Even een update.. Nog steeds geen krabben/likken. Het is nu 3,5 week geleden van de prednison spuit. Ik hoop dat het de ontsteking flink heeft doen temperen. Duimen maar dat het zo blijft.
Poes82
Huiskat
Huiskat

Bericht door Poes82 »

Nee nog niet mee begonnen, die heb ik liggen voor als het weer zou beginnen.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik duim ook met je mee en zou nu even niets veranderen, anders weet je nog weinig.
Is het braken ook verdwenen?
Groetjes, Denise
Poes82
Huiskat
Huiskat

Bericht door Poes82 »

Hij braakt niet meer, hij krabt en likt niet meer. Het is net of ik mijn kat terug heb voor alle ellende.. Ik geef nu wel wekelijks de Lax a past bij, verder heb ik niks meer veranderd. Ik hoop echt dat de ‘mogelijke’ ontsteking die op de echo te zien was, nu onder controle is en het krabben likken is denk ik aan de stress te wijten. Dat is het enige verklaarbare wat in mij opkomt. Mogelijk is die ontsteking toch gekomen door vastzittende haarballen?
Ik durf pas echt gerust te zijn als we een tijdje verder zijn, maar voor nu ben ik heel blij met hoe het gaat.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Een ontsteking kan diverse oorzaken hebben, hopelijk was het tijdelijk en is het nu over.
En ja krabben en likken kan ook door stress komen en ziek zijn alleen al geeft stress.
Groetjes, Denise
Plaats reactie