Ik heb deze week ontdekt dat mijn kat vlooien heeft. Nog nooit eerder gehad, maar ik zag wat zwarte puntjes in zijn vacht en heb snel een Frontline pipetje gebruikt. Een levende vlo had ik op dat moment nog niet kunnen vinden en het waren echt maar een paar zwarte puntjes hier en daar. Dat was afgelopen dinsdag dus we zijn nu bijna een week verder en ik heb meer zwarte puntjes en helaas ook een levende vlo gezien op hem. Na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat Frontline niet meer schijnt te werken

Ik heb snel de dierenarts gebeld en heb gister Stronghold Plus pipetjes en een omgevingsspray opgehaald. Er is mij verteld dat ik wel 2 weken moet wachten tussen de Frontline pipet en de nieuwe pipet dus ik kan hem pas volgende week dinsdag een pipet geven. Ik heb de omgevingsspray al gebruikt in alle kamers en stofzuigen gebeurd elke dag met een robotstofzuiger, de stofzuiger kan gelukkig ook helemaal onder de bank door. Ik zet hem nu meerdere keren per dag aan op de turbo stand en ik check elke keer of ik vlooien kan vinden in de stofzuiger daarna. Ook heb ik veel textiel in huis gewassen op 60 graden zoals dekens enz.
Mijn kat en kammen is een combinatie die volgens hem zelf volstrekt verboden is. Ik heb niet eens een vlooienkam maar alleen al met een grove kam is niet te doen. Ik heb een afspraak bij de trimmer op 8 maart, die was al gemaakt voordat ik de vlooien ontdekte en is hoog nodig. Met het regelmatige halfuurtje oorlogsvoering bij de trimmer is zijn vacht te onderhouden en kan hij weer een tijdje klitvrij door het leven. Ik vraag me ook af of ik dat wel door kan laten gaan.
Nu moet ik dus nog meer dan een week wachten met de kennis dat poezenmans vlooien heeft en ik krijg zelf overal jeuk van het idee.

Iemand eenzelfde situatie gehad? Heeft 1 van jullie zijn kat gewassen met vlooienshampoo en een week erna een pipet gegeven? Het gevecht wil ik prima met hem aangaan, hij doet niks behalve spartelen en het me moeilijk maken (het is een Maine coon kater van 8 kilo). Ik zit meer met de gedachte dat ik bang ben dat ik hem een overdosis anti vlooien middel geef op die manier.