Kat krabt haar neus open
Re: Kat krabt haar neus open
Bedankt! Ja, de dierenarts weet welk voer ze nu krijgen, het hypoallergene dieet was namelijk al vorige zomer. Mijn conclusie was toen stress, omdat ik veel weg was geweest (had een goede oppas maar ze is erg eenkennig) en mijn andere kat behoorlijk puberde. De klachten werden na de zomer ook wel echt minder, maar zijn sinds de laatste weken dus weer wat erger geworden. De prednison (of antibiotica) helpt wel direct, ik heb haar bijna niet meer zien krabben en de wondjes lijken ook al langzaam te verdwijnen.
ja prednison werkt hier ook erg goed maar dat kun je niet steeds blijven geven, en dat die donut geholpen heeft is logisch want ze kunnen dan niet krabben, maar dat geeft hier zoveel stress dat ze dan weer andere klachten krijgen.
Logisch want als ik jeuk heb en er niet bij kan zou ik ook gek worden.
Sommige katten reageren pas bij een bepaalde hoeveelheid.
Maar goed je weet niet zeker of het een allergie of wat voor allergie het dan is.
Ik hoop dat je erachter gaat komen waar het vandaan komt, want de oorzaak aanpakken is in mijn visie uiteindelijk de beste weg, al is die vaak heel lang.
Logisch want als ik jeuk heb en er niet bij kan zou ik ook gek worden.
Sommige katten reageren pas bij een bepaalde hoeveelheid.
Maar goed je weet niet zeker of het een allergie of wat voor allergie het dan is.
Ik hoop dat je erachter gaat komen waar het vandaan komt, want de oorzaak aanpakken is in mijn visie uiteindelijk de beste weg, al is die vaak heel lang.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Haha, goed punt. Het is natuurlijk ook wel heel zielig als ze jeuk hebben maar niet kunnen krabben. Ik hoop ook dat we het kunnen oplossen!
Geef je nu misschien E&C brokjes met vis?Zoeziggy schreef: 11 feb 2024 13:08
Ik had voor de verandering een keer vette vis en rijst gekocht en toen zijn de wonden begonnen.
E&C heeft alleen 3 soorten paté die biologisch zijn.Zoeziggy schreef: 10 feb 2024 15:56 Edgar Cooper beweert dat er geen graan in de brokken zit en volgens mij was het ook biologisch
De brokjes zijn niet biologisch volgens hun website.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Ah, so much for mijn researchAsse-Poes schreef: 12 feb 2024 02:10 Geef je nu misschien E&C brokjes met vis?
E&C heeft alleen 3 soorten paté die biologisch zijn.
De brokjes zijn niet biologisch volgens hun website.

Ik geef nu E&C vrije uitloopkip. Ik zie dat daar wel zalmolie in zit:
Samenstelling
Verse vrije-uitloopkip 50%, erwten, aardappelen (gedroogd), aardappelzetmeel, aardappeleiwit, erwteneiwit, mineralen, kipjus, kippenvet, lijnzaad, gist (gedroogd; natuurlijke bron van mannan-oligosachariden (MOS) en bètaglucanen) 1,5%, cichorei (gedroogd; natuurlijke bron van fructo-oligosachariden (FOS) en inuline) 1%, biet (gedroogd), zalmolie 0,5%, cranberry's (gedroogd) 0,003%, salie (gedroogd) 0,003%, valeriaan (gedroogd) 0,003%.
Ik persoonlijk zie daar allergenen tussen staan
Dat lijkt mij dweilen met open kraan
Dat lijkt mij dweilen met open kraan

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes