Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Onze kat heeft een lymfoom en zal ingeslapen worden als hij eronder zal lijden. We geven hem nu pijnstilling om hem comfortabel te houden. Maar hoe weet ik of hij aan het lijden is?
tja dat is lastig te zeggen, een kat laat niet snel pijn zien. wij hebben helaas ook al enkele malen de beslissing moeten nemen. wat ik ook belangrijk vind is niet alleen de pijn. is het nog een katwaardig bestaan. ik ken/ kende mijn katten heel goed. mijn nellie bijv lag als een zielig hoopje in haar mandje, als mijn man thuis kwam deed ze haar best voor hem te verbloemen hoe ellendig ze zich voelde. hij zag dus weinig mis aan haar. maar dat was een uurtje per dag (vrachtwagenchauffeur, laat thuis). dat kostte haar zoveel energie, ik vond dat niet katwaardig, want ik zag dat ze zich de andere uren ellendig voelde. dit was niet wie ze anders was. flippie was altijd heel energiek en kreeg op het laatst bijna geen adem meer. ook aan haar kon ik merken dat ze zich niet goed voelde, ook al deed zij haar best het te verbergen. dus voor mij is het niet perse pijn, maar is het nog een katwaardig bestaan. of weet ik diep in mijn hart dat het lieve diertje zich ellendig voelt. houden van is ook loslaten. sterkte met de beslissing
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ik zie ook een kat die tevreden op schoot ligt
Jouw kat doet me denken aan onze Roedi* die kampte met een ontstoken darmstelsel. Ze was regelmatig uitgedroogd dus daar zou je nog op kunnen letten
Jij kent jouw kat het beste dus ik denk dat zodra dit een lijdensweg wordt je dat in de gaten gaat krijgen
Sterkte
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy