Ben misschien blond Denise, maar in dat overzicht vd allergenen staat ook zuivel maar dat zijn toch ook rund eiwitten?

Dat hoeft natuurlijk geen zuivel van de koe te zijnAnne schreef: 16 jan 2024 23:42 ... maar in dat overzicht vd allergenen staat ook zuivel maar dat zijn toch ook rund eiwitten?![]()
![]()
Ook interessantAllergische reactie door kruisreactiviteit
Mensen met koemelkallergie reageren soms ook allergisch op andere voedingsmiddelen. Dit komt omdat de structuur van het koemelkeiwit die de allergische reactie veroorzaakt, lijkt op de structuur in andere voedingsmiddelen. Het immuunsysteem is niet in staat om deze zogenaamde allergenen van elkaar te onderscheiden en daardoor ontstaat ook een allergische reactie op die andere voedingsmiddelen. Mensen met een koemelkallergie reageren vaak ook allergisch op rundvlees, geitenmelk en paardenmelk. Dit heet kruisreactiviteit.
Snap het! Ik ga nu inderdaad sowieso niks doen want wil eerst dat ze van de diarree afkomt. Het vreemde bij Dwight vind ik alleen dat ze zo maar af en toe (laten we zeggen eens per maand) diarree heeft. Ik geef haar dus sinds oktober dezelfde brokjes en daarnaast krijgt ze ook echt niets anders en kan ze ook niet stiekem iets van het aanrecht te pakken krijgen of zo. Of is het normaal bij allergie dat het de ene keer goed gaat en ze de andere keer aan de diarree zit? Hoort ze dan niet continu aan de diarree te zitten?Synemios schreef: 16 jan 2024 23:12 Luna reageert direct , ( overgeven) of wat langer met diarree of binnen 24 uur.(krabben) jeuk, jeuk, jeuk,
Of maar dat is gelukkig niet heel vaak gebeurd met ademhalingsproblemen.
Zij reageert op verschillende manieren en ik ben met haar heel voorzichtig te werk gegaan.
En altijd puur voer, dus gevriesdroogde snackjes, vlees/vis van de slager/visboer of kvv.
zelf koken etc.
Bij Lizzy is het begonnen met alleen jeuk en later kreeg ze ook andere klachten maar bij haar is het milder dan bij Luna
Maar ik ben dat wel pas gaan toen ze nergens last meer van hadden en er zat altijd langere tijd tussen.
Dus als je dat wilt zou ik daar wel mee wachten tot alles rustig is.
Bloemen, luchtjes, geurkaarsen hebben wij hier ook niet.
Bloemen slopen ze hier ook, zelfs als ze van kunst zijn![]()