Zoeziggy schreef: 13 jan 2024 12:25
Het eliminatiedieet was toen royal Canin anallergeen. Kan het natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen maar Zoë heeft toen echt 8 weken alleen die brokjes gehad.
Ok. Nu vind ik de RC Anallergeen niet echt elimineren. Ja, elimineren van dierlijke eiwitten

Het is wel handig om te kijken of jet uitsluiten van (alle) dierlijke eiwitten helpt.
Maar ja... wat als je kat allergisch is voor Maïs (ja, dat kan voorkomen,
3%) en dat voer zit er VOL mee
Als je nu dus dierlijke eiwitten uitgesloten hebt moet je dus wel door gaan met het eliminatie process. En dat is dan een voer geven waar ALLEEN maar dierlijke eiwitten in zit (of in ieder geval niet de stoffen die in RC Anallergeen zitten). Ook kun je daarna gaan kijken naar andere invloeden (zoals omgeving e.d.). Ook stress is wel een van de dingen die je dan mee kunt nemen maar stress van Ziggy lijkt me hier niet direct de oorzaak (tenzij jij ander gedrag ziet). Wel zou bijvoorbeeld stress van buurkatten in de voor- of achtertuin invloed kunnen hebben.
cerna schreef: 12 jan 2024 22:53
En Yarah is nu alweer een maand pilvrij en heeft nog steeds niet gekrabd
Fijn dat het bij Yarah geholpen heeft. Jeuk is meestal wel het symptoom van allergie/overgevoeligheid, terwijl dat bij intolerantie minder is. Maar allergie is dacht ik niet te genezen. Het kan wel slapend zijn maar kan zich weer opbouwen en terugkomen (maar hopelijk blijft het bij Yarah weg).