Ik ben op zoek naar passend voor poes Pippa van 13 jaar.
Ze heeft een chronische alvleesklierontsteking. Daarnaast had ze een overactieve schildklier (waarvoor ze inmiddels succesvol behandeld is met radioactief jodium, zie https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 95&t=35982) en heeft ze in een ver verleden blaasgruis gehad.
Tot de alvleesklierontsteking kreeg ze Royal Canin S/O en daarna kreeg ze Sanimed Sensitive/Skin (natvoer en brokjes). Vorig weekend wilde ze echter ineens geen Sanimed meer hebben, maar bakjes paté van de Appie gingen er wel in. Zojuist heb ik weer eens geprobeerd haar haar oude voer te geven, maar dat kwam er net zo hard weer uit als het erin ging. Gevoelig maagje dus.
Ik heb haar liever niet te lang op supermarktvoer, dus ik ben nu een beetje zoekende wat ik het beste kan doen, gezien de aandoeningen waar ik dus rekening mee moet houden.
Het voer moet vetarm zijn, een lage S/O index hebben (of ik moet dit fixen met eurologist oid) en geen schildklierhormoon bevatten (al weet ik niet of dit laatste nog een probleem is, aangezien ze dus een behandeling heeft gehad).
Ik zit zelf naar versvoeding zoals Edgard & Cooper of Renske te kijken, maar of dat de oplossing is, geen idee!
Wie kan met mij meedenken?