Hoi,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag mbt mijn kat
Hij is 1,5 week geleden met spoed opgenomen omdat hij niet kon plassen.
Het bleek blaasgruis te zijn (struviet). 3 dagen opname, de blaas is gespoeld met een katheter.
Nu moet hij dus aan het dieetvoer maar hij lust het echt niet. Eet twee brokjes en laat de rest staan. Ik heb al verschillende merken geprobeerd. Zelfs zijn zus (alleseter, trekt haar neus ervoor op)
Nu ben ik gelijk gestart met Eurologist. Ik heb begrepen dat dieetvoer niet perse hoeft als je eurologist geeft. Ik vind dit wel spannend maar een kat die niet eet is ook niet zonder risico…
Iemand ervaring met de eurologist tabletten zonder dieetleer?
Alvast bedankt!
Blaasgruis, Eurologist en dieetvoer
Re: Blaasgruis, Eurologist en dieetvoer
Hallo Dani en welkom op het forum met je blaasgruis kat
Wat vervelend dat hij zijn dieetvoer niet lust
Hier krijgt Happy dagelijks eurologist omdat hij ook anders blaasgruis ontwikkeld
Voorheen stond hij op rc s/o maar hier werd hij overgevoelig voor
Nu zit hij aan de gastrobrokken en in combi met de eurologist gaat dit goed
Mijn ervaring is dus anders omdat Happy wel gruisoplossend voer kreeg
Misschien kun je de huisdierendokter nog mailen als je je zorgen maakt
En ik weet dat Cerna ook een goede ervaring heeft met normaal voer in combi met eurologist
Beterschap en sterkte!! Zo vervelend die pijn en het niet kunnen plassen
Wat vervelend dat hij zijn dieetvoer niet lust
Hier krijgt Happy dagelijks eurologist omdat hij ook anders blaasgruis ontwikkeld
Voorheen stond hij op rc s/o maar hier werd hij overgevoelig voor
Nu zit hij aan de gastrobrokken en in combi met de eurologist gaat dit goed
Mijn ervaring is dus anders omdat Happy wel gruisoplossend voer kreeg
Misschien kun je de huisdierendokter nog mailen als je je zorgen maakt
En ik weet dat Cerna ook een goede ervaring heeft met normaal voer in combi met eurologist
Beterschap en sterkte!! Zo vervelend die pijn en het niet kunnen plassen

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Lust hij geen natvoer?
(Ik begrijp dat brokken niet zo goed bij gruis. Een van de grootste boosdoeners is het droge voer.)
(Ik begrijp dat brokken niet zo goed bij gruis. Een van de grootste boosdoeners is het droge voer.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ik sluit mij aan bij Rik en Annet, het gaat hier om een kater.
Dus dan in ieder geval natvoer met eurologist of urologist AID laatste heb ik goede ervaringen mee, eerste niet.
Royal Canin heeft op al het voer S/O index.
En als het echt niet lukt dan zou ik toch nog even overleggen met je dierenarts.
Dus dan in ieder geval natvoer met eurologist of urologist AID laatste heb ik goede ervaringen mee, eerste niet.
Royal Canin heeft op al het voer S/O index.
En als het echt niet lukt dan zou ik toch nog even overleggen met je dierenarts.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben vanmorgen bij de dierenarts geweest omdat hij echt weigerde te eten.
Hij vond het ook lastig maar zei wel dat hij echt moet eten. Uiteindelijk een bakje met z’n oude vertrouwde brokjes gegeven en hij at het direct op. Lastig hoor.
Maar vanmiddag een plas urine naast de kattenbak. Ik dacht alweer ‘daar gaan we weer’.
Urine gelijk laten checken. Geen bloed, bacteriën en geen gruis!!
In overleg nu op z’n normale brokken, iets van natvoer zoeken wat hij lust en door met eurologist.
Voor de stress (wat de uiteindelijke oorzaak is geweest) heeft hij Zylkene gekregen.
Hopelijk blijft het zo goed gaan.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben vanmorgen bij de dierenarts geweest omdat hij echt weigerde te eten.
Hij vond het ook lastig maar zei wel dat hij echt moet eten. Uiteindelijk een bakje met z’n oude vertrouwde brokjes gegeven en hij at het direct op. Lastig hoor.
Maar vanmiddag een plas urine naast de kattenbak. Ik dacht alweer ‘daar gaan we weer’.
Urine gelijk laten checken. Geen bloed, bacteriën en geen gruis!!

In overleg nu op z’n normale brokken, iets van natvoer zoeken wat hij lust en door met eurologist.
Voor de stress (wat de uiteindelijke oorzaak is geweest) heeft hij Zylkene gekregen.
Hopelijk blijft het zo goed gaan.
Oh dat geeft weer wat hoop. Tommy heeft het de eerste dagen na de opname wel op de bak gedaan en nu ineens weer niet.cerna schreef: 15 nov 2023 20:22 Ik had hier hetzelfde met Milka en had ook dezelfde reactie, maar na een paar dagen een vergissinkje ging het goed.
Volgens de dierenarts was dit normaal.
Wat zou het fijn zijn als ze gewoon konden praten