Na een hele lange zoektocht bleek mijn poes Dwight van 1,5 jaar oud een bacteriële blaasontsteking te hebben. We hebben heel lang aangerommeld, omdat de dierenarts er eerst vanuit ging dat de ontsteking door blaasgruis veroorzaakt werd. Ze heeft hierdoor in eerste instantie nieuw voer gekregen, maar de ontsteking ging niet weg. Daarna heeft ze 2 echo’s gehad om te kijken naar stenen of poliepen, de blaas zag er volkomen normaal uit. Hierdoor werd geconcludeerd dat de ontsteking een gevolg was van stress, dus we hebben van alles gedaan om stress te verminderen zoals bijvoorbeeld Telizen te gebruiken. Helaas bleef de ontsteking aanhouden. Bij het een na laatste urineonderzoek (lees: het 6e urineonderzoek op 2 maanden tijd) zag de dierenarts opeens veel bacteriën. Hierdoor heeft Dwight een antibioticakuur van een week gekregen. Na een week hebben we opnieuw urine ingeleverd en de ontsteking is nu EINDELIJK weg, het bleek dus om een bacteriële infectie te gaan!
Nu heb ik echter twee vragen. Dwight heeft nu door de antibiotica veel last van dunne ontlasting. Sinds afgelopen woensdag is de kuur klaar, maar nu 4 dagen later lijkt de ontlasting alsmaar dunner te worden. Heeft iemand enig idee hoe lang dit aanhoudt? Ik heb al contact gehad met de dierenarts en ik ga morgen probiotica ophalen zodat het hopelijk iets minder dun wordt en haar darmpjes weer op orde komen.
De tweede vraag is: hoe komt Dwight aan een bacteriële infectie? Ik lees op internet van alles over onderliggende problemen, maar Dwight oogt echt absoluut niet ziek en is verder een gezonde kat. Nierfalen is al uitgesloten door alle onderzoeken die ze de afgelopen tijd heeft gehad. Kan zo’n bacteriële infectie ook gewoon puur toeval zijn? Ik heb deze vraag ook weggelegd bij de dierenarts, maar misschien weet iemand me hier al gerust te kunnen stellen?

Groetjes!