Speeltjes brengen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Speeltjes brengen

Bericht door fempie-1990 »

Hallo allemaal

Ik heb een gekke kat met een bijzondere gewoonte.

Ze brengt namelijk bijna elke nacht een aantal speeltjes de slaapkamer in . En die legt ze dan neer. Nou is dat nog niet het gekste.
Ik heb namelijk een heel mandje vol speeltjes. Met een aantal balletjes, muisjes van alles en nog wat . Groot klein . Verschillenden materialen... maar ze brengt alleen de rode speeltjes mee. Het begon met een soort zakje. Toen vond ik nog ergens een zacht rood balletje . En een rood muisje . Allemaal gaan ze mee naar boven . .. gister een rood zacht sterretje gekocht .. en ik kom net thuis en ook die ligt nu in de slaapkamer . Soms 1 soms 2 . En net lagen er 3 speeltjes boven .. maar wel allemaal rood. Terwijl ze zo veel keuze heeft .

Heeft iemand hier een verklaring voor ?
Ik heb gegoogeld. En ik zie dus op verschillende sites dat katten alleen blauw geel en groen kunnen zien. ? Dan zou het helemaal gek zijn . Maar is dit ook waar ?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Speeltjes brengen

Bericht door Rik »

Welke kleuren hebben de andere speeltjes?
Heb je ook groenachtige speeltjes?

(Ik dacht dat ze rood als groenachtig zien, want ze zitten het voorwerp natuurlijk wel ;) )

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Re: Speeltjes brengen

Bericht door fempie-1990 »

Rik schreef: 10 nov 2023 19:39 Welke kleuren hebben de andere speeltjes?
Heb je ook groenachtige speeltjes?

(Ik dacht dat ze rood als groenachtig zien, want ze zitten het voorwerp natuurlijk wel ;) )

Afbeelding
Van alles blauw ,geel ,mint groen,zwart oranje. Echt van alles . Echt groen heb ik niet
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Speeltjes brengen

Bericht door Synemios »

Hier zijn de kleuren rood, groen, goud en knalroze favoriet ( niet alle katten hebben dezelfde favoriete kleur)
Luna groen/goud.
Tommy rood-knalroze
Lizzy groen/blauw
Indy en Timmy vinden alles ok.
Ik vind dit sowieso lastig want vroeger zeiden ze dat katten helemaal geen kleur zagen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Re: Speeltjes brengen

Bericht door fempie-1990 »

Synemios schreef: 10 nov 2023 20:28 Hier zijn de kleuren rood, groen, goud en knalroze favoriet ( niet alle katten hebben dezelfde favoriete kleur)
Luna groen/goud.
Tommy rood-knalroze
Lizzy groen/blauw
Indy en Timmy vinden alles ok.
Ik vind dit sowieso lastig want vroeger zeiden ze dat katten helemaal geen kleur zagen.
Ja nou ik lees dus dat ze niet veel kleuren kunnen zien...
Vind her zoiezo bijzonder dat ze elke nacht die speeltjes komt brengen . Stap regelmatig m'n bed uit dat ik dan op een speeltje trap. Vraag me nog steeds af waarom ze dat eigelijk doet.. heel soms zitten we op de bank en dan neemt ze weer een speeltje mee naar beneden. Komt ze ineens binne stappen met een redelijk groot speeltje in d'r bek
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Speeltjes brengen

Bericht door Dinky »

Katten doen dat wel bij kittens om ze prooien te laten leren eten. Speeltjes zijn in de ogen van katten ook een soort prooien. Mogelijk dat er wordt gedacht dat jij niet goed jaagt en het eten bezorgt moet krijgen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Speeltjes brengen

Bericht door Asse-Poes »

Bellow nam vroeger zijn favoriete muisje (groen) en zijn vuilniszak-bindertje (wit) mee naar bed.

Daar had hij wel een bedoeling mee: wij moesten die dan weggooien en hij rende er dan achteraan en bracht het terug.
En dat minstens 10x achter elkaar 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Re: Speeltjes brengen

Bericht door fempie-1990 »

Dinky schreef: 10 nov 2023 21:06 Katten doen dat wel bij kittens om ze prooien te laten leren eten. Speeltjes zijn in de ogen van katten ook een soort prooien. Mogelijk dat er wordt gedacht dat jij niet goed jaagt en het eten bezorgt moet krijgen ;-)
Hahaha dat kan wel kloppen . Ik hou er van om af en toe m'n eten bezorgd te krijgen hahah...#thuisbezorg.. Maar misschien denkt ze dat inderdaad. Ze liggen 9/10 keer ook aan mijn kant van het bed. Ik vind het in iedergeval heel schattig . Zeker als je haar ziet lopen met die dingen in haar bekkie aangezien sommige nog redelijk groot zijn
Plaats reactie