Wanneer naar buiten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Karin1964
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 okt 2003 11:38
Locatie: vlakbij Utrecht

Bericht door Karin1964 »

Hartelijk dank voor de reacties.

We hebben inmiddels een tuigje aangeschaft en een lange lijn van 5 meter. Na enig gepuzzel en gepruts hoe het tuigje om moest hebben we Sammy voor de open keukendeur gezet en hem laten kiezen of hij naar buiten wilde.
Jammer genoeg voor hem was er iemand in de buurt die aan het zagen was dus daar schrok Sammy zo van dat hij snel wegrende naar een veilig plekje in huis.
Toen hij toen het donker was weer zat te miauwen om naar buiten te mogen hebben we het nogmaals geprobeerd en toen wilde hij maar wat graag naar buiten en ging zelfs op een gegeven moment languit op de tegels liggen :roll:
We hebben hem maar een kleine 5 minuten buiten gelaten want wij vonden het koud. Sammy protesteerde behoorlijk toen hij eenmaal weer binnen was en wilde meteen weer naar buiten :shock:
Waar zijn we aan begonnen :???:

Groetjes Karin.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Eens ze weten wat leuk is,kun je niet meer terug ;-)
Leuk dat hij toch al eens buiten kan.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik kan me wel voorstellen dat Sammy naar buiten wil; hij is op een boerderij geboren, dus is in aanleg een buitenkat. Je ziet dan wel vaker al jong een drang om naar buiten te gaan.
Ik denk dat de oplossing met het tuigje voorlopig goed werkt. Sterkte.... :wink:
Gesloten