En ook handig dat Lola geen grote hond is

Hoe is het inmiddels met je kat?riro5153 schreef: 13 jul 2023 17:57 Mijn kat krijgt sinds 3 a 4 weken metacam...de laatste paar dagen is hij niet in orde, behoorlijk lusteloos en dacht gisteren even dat hij dood was, totaal geen reactie. Vocht loopt uit zijn ogen en eet zijn brokjes niet of bijna niet. Ik had voordat ik deze site zag al besloten om per direct te stoppen met de metacam. Hij krijgt dit vanwege artrose. Nu ik dit lees allemaal ben ik me rot geschrokken om het zo maar even uit te drukken. Ik heb wat supplementen gezien online wat schijnt te helpen tegen artrose, maar ga het nog even goed uitzoeken wat daar de ingrediënten van zijn. Mijn kat is 17 jaar, dus hij slaapt al veel , wordt oud, maar dit is wel heel heftig.
Ik hoop dat hij er bovenop komt.
Omdat ook hier weer niet per se een causatief verband is, en de vinger mogelijk te makkelijk naar de NSAID gewezen wordt. Wanneer een kat van 3 al dusdanig op een NSAID reageert, is er in 99% van de gevallen, helaas, meer aan de hand. Mogelijk een sluimerende ziekte, mogelijk een individuele gevoeligheid, mogelijk wat anders. Maar om nou te zeggen dat het puur die NSAID is geweest? Daar heb ik toch wat moeite mee.cerna schreef: 27 dec 2023 12:31 Mijn kat was drie en kreeg 5 weken Metacam. Daarna waren haar nieren aan gort. Gelukkig heb ik haar leven mbv spuitjevoeren nog 4,5 jaar kunnen rekken, maar toen was het voorbij.