We zijn net weer thuis. Arme Pippa heeft van 10 tot 14.30 uur in het mandje moeten zitten, want er kwam ook nog een storing overheen... Maar gelukkig heeft ze zich heel goed gehouden. Bij thuiskomst natuurlijk meteen eten en drinken

Heb nog niet met dierenarts overlegd. Vorige keer kreeg ik haar met een kwartje om Cerenia om de dag weer aan het eten, vandaar dat ik dat nu ook weer probeer. Toen heeft ze het 2 weken goed gegaan op ene dag kwartje prednison, andere dag kwartje Cerenia. Mijn plan was om daar na de opname in Lienden mee te stoppen en te kijken hoe het gaat. Maandag heeft ze als het goed is laatste Cerenia gehad en wellicht heeft ze dat (vooralsnog) toch wel regelmatig nodig. Overigens heeft ze wel weer brokjes gegeten inmiddels.Synemios schreef: 21 sep 2023 13:26 Jeetje dat is balen.
Waarom om de dag cerenia en niet gewoon dagelijks als ze zo'n last heeft?
Heb je inmiddels ook al pijnstilling voor Pippa gekregen?
Nee, ze zat de afgelopen 2 weken op een kwartje prednison per 2 dagen. Hadden nu net afgestemd dat we dat gaan afbouwen: 2 weken 2 per week en daarna stoppen. Het is opvallend dat het is begonnen nadat ze een paar dagen geen medicatie heeft gehad. Om de reden die jij nu noemt stop ik graag zsm met prednison.Synemios schreef: 21 sep 2023 15:50 Als het die alvleesklier toch weer is dan heeft ze waarschijnlijk wel pijn, vooral na het eten.
Katten zijn meesters in het verbergen van pijn.
prednison kan ook die alvleesklier ontsteking weer veroorzaakt hebben, of ben je net weer naar een lagere dosering gegaan en zijn de klachten toen weer begonnen?
Ik zou dit wel echt z.s.m even overleggen met je dierenarts.