Dat staat ook bij het artikel (3,66€/kg)

Dat is in ieder geval al heel wat schappelijker. Maar biefstuk is ook duur.
En die gelei, daar zit ook heel veel spul wat een kat niet nodig heeft (en ook niet vult).
KVV maak ik niet zelf (hoewel dat wel mogelijk is maar nogal een gedoe en wel expertise vereist).
Ik koop het dus kant en klaar. Prijs is tussen de €3,50 en €5,50. Maar dan heb je dus wel puur vlees/prooidier.
Katten hebben daar minder van nodig en het vult beter.
Het probleem is dat het KVV voor katten niet zo makkelijk te krijgen is. Voor honden wel. Je hoeft maar een dierenwinkel binnen te stappen en ze hebben een diepvries met worsten voor honden liggen. Voor katten hebben ze dan meestal niets of weinig. Ik bestelde het in het begin dan ook altijd online (animalfoodexpress, in grotere hoeveelheden wegens de verzendkosten). Maar gelukkig heb ik inmiddels een lokale winkel gevonden die mijn merk ook heeft (KB). En ook mijn Welkoop heeft BarfMenu Cattery 1kg worsten in de diepvries liggen.
Vaak, als een winkel al KVV voor katten heeft liggen, dan zijn het kleine worstjes van 250 of 500gr. Maar de 1kg worsten zijn veel goedkoper (en gelukkig hebben ze die dus bij mij).
Ook Jumbo en Plus heeft b.v. Rodi en Smuldier maar dat zijn niet de beste merken. Maar wel beter dan die gelei. En de Smuldier wordt als aanvullend beschouwd. Kun je wel eens geven om te proberen maar is geen lange termijn iets.
Voor wormen hoef je op zich niet bang te zijn bij KVV. Het komt uit de diepvries en is diepgevroren geweest. Als zwerfkatten lopen ze
veel groter risico wormen te krijgen van een waterbron ergens in de buurt. Het vlees moet natuurlijk niet heel lang buiten blijven staan (want dan heb je wel kans op vliegen e.d.).
Het is natuurlijk wel de vraag of ze KVV accepteren nu ze gewend en verwend zijn aan gelei en biefstuk

Want in die gelei zit ook heel wat smaakmakers om katten verslaafd daaraan te maken.
Ik zou gewoon eens kijken bij je dierenwinkel wat ze hebben.
Als ze alleen worsten voor honden hebben kun je dat overigens wel eens proberen.
Maar dan moet je een soort nemen waar geen groente en pens in zit.
Dus puur dier (kip, kalkoen, duif, konijn, eend dat soort dingen).
Als ze het dan wel gewoon eten dan zou je je eens in kunnen lezen en op zoek kunnen gaan naar een vastere leverancier voor geschiktere KVV. Voor het inlezen kun je ook terecht op
https://www.voerwijzer.com/het-beste-kattenvoer/
Ter vergelijking. Mijn katten van 5 en 6,5kg krijgen 120-130gr per dag per kat, verdeeld over 3 maaltijden.
Ik kan dus makkelijk een worst van 1kg delen door 4 en de 250gr per dag aan de 2 katten geven.
Ze krijgen daarnaast af en toe ook nog een eendagskuiken (waar ze dol op zijn) en kippennekjes (voor het betere kauwwerk).