Nee, blijkbaar niet. Maar heb een van de medicijnen laten liggen dus kan straks nog wel even vragen. Waar is pred en ab voor dan?Synemios schreef: 16 aug 2023 13:42 Fijn dat ze weer eet en weer thuis is.
Dus je hebt pred en ab meegekregen maar verder niets tegen de misselijkheid, geen pijnstilling en niets om de eetlust op te wekken?
Triaditis en alvleesklierontsteking behandelen ze hetzelfde:
Iets tegen de misselijkheid.
Pijnstilling
Iets om de eetlust op te wekken.
Maagzuurremmer
en in sommige gevallen prednison of ab en dan pred in een hele lichte dosering.
Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
-
- Poema
Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 
Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
Ja dat zou ik ook even vragen aan hen waarom ze dat wel krijgt en de andere dingen niet.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
-
- Poema
Doe ik! Hebben ze vast een reden voor. Ik heb de buurvrouw ook even gevraagd wat zij meegeeft bij alvleesklierontsteking. Wel superblij dat ze weer thuis is hoor. Het voelt ook meteen weer heel vertrouwd. Ze moet wel even haar rust weer zien te vinden, haha, maar verder komt ze goed over.Synemios schreef: 16 aug 2023 13:47 Ja dat zou ik ook even vragen aan hen waarom ze dat wel krijgt en de andere dingen niet.
-
- Poema
Goedemorgen!
Goede eerste dag gehad met Pippa gisteren. Heeft brokjes gegeten en haar natvoer met medicatie erin opgegeten (wel in 3 rondes vlak na elkaar, maar toch).
Alleen nu laat ze dus weer een groot deel staan (inclusief medicatie) en het lijkt er niet op dat ze nog gaat terugkomen om de rest op te eten. Ze ligt nu weer op bed.
Heb net de dierenarts gemaild met de vraag wat te doen en ook of ze nu alsnog aanvullende medicatie kan krijgen (lijstje van Denise doorgestuurd). Gisteren afgesproken om dat niet te doen en dat als het niet goed ging, ik contact zou opnemen.
Edit: ze heeft net alweer wat meer gegeten (nadat ik bij haar op bed was gaan liggen en zij er weer afsprong), maar het is nog steeds niet helemaal op. Is dit normaal voor katten met deze aandoening? Dat ze langer doen over hun eten?
Goede eerste dag gehad met Pippa gisteren. Heeft brokjes gegeten en haar natvoer met medicatie erin opgegeten (wel in 3 rondes vlak na elkaar, maar toch).
Alleen nu laat ze dus weer een groot deel staan (inclusief medicatie) en het lijkt er niet op dat ze nog gaat terugkomen om de rest op te eten. Ze ligt nu weer op bed.
Heb net de dierenarts gemaild met de vraag wat te doen en ook of ze nu alsnog aanvullende medicatie kan krijgen (lijstje van Denise doorgestuurd). Gisteren afgesproken om dat niet te doen en dat als het niet goed ging, ik contact zou opnemen.
Edit: ze heeft net alweer wat meer gegeten (nadat ik bij haar op bed was gaan liggen en zij er weer afsprong), maar het is nog steeds niet helemaal op. Is dit normaal voor katten met deze aandoening? Dat ze langer doen over hun eten?
-
- Poema
Heb net ook stukje kalkoenfilet geprobeerd, wil ze ook niet. Ze ligt echt weer als een zielig hoopje kat op bed. Hopelijk snel reactie van dierenarts, zodat ik haar op extra meds kan opstarten.
-
- Poema
Mailtje terug van dierenarts, mag aanvullende meds komen halen dus dat ga ik meteen doen. Keep you posted!
-
- Poema
En weer terug. Had lijstje gemaakt met medicatie en waar het voor is.
Heb voor nu alleen Mirataz meegekregen waarvan ik 1x per dag een dun streepje op haar oor mag smeren.
Bupredine hoefde volgens hen niet, omdat prednison (waar ze een heel lage dosis van krijgt) ook pijnstillend werkt. Mocht ik het toch willen, dan kan ik het morgen nog ophalen. En een maagzuurremmer was volgens hen ook niet nodig, omdat ze momenteel niet braakt. Het niet willen eten kan door de ab komen, maar daar moest ik desondanks wel mee doorgaan.
W.b. Carbimazol zijn de meningen verdeeld: Drachten zei stoppen, Gorredijk zei doorgaan en vandaag zeiden ze (eigen DA was er niet) dat ik moest doen wat zelf goed voelde. Dus dat weet ik nu niet zo goed.
Ik word altijd nerveus als er iets met m'n poes is terwijl het weekend voor de deur staat.
Net de Mirataz op haar oortje gesmeerd en ze stond direct alweer bij het voedermatje (vast toeval). Hopelijk gaat ze in de loop van de dag/vanavond weer lekker eten en als ze morgenochtend nog niet goed eet, sta ik weer op de stoep bij de dierenarts. Heb er wel een dagtaak aan zo. Heb het geluk dat ik vanuit huis werk, maar hoe doen mensen die op kantoor werken dat?
Heb voor nu alleen Mirataz meegekregen waarvan ik 1x per dag een dun streepje op haar oor mag smeren.
Bupredine hoefde volgens hen niet, omdat prednison (waar ze een heel lage dosis van krijgt) ook pijnstillend werkt. Mocht ik het toch willen, dan kan ik het morgen nog ophalen. En een maagzuurremmer was volgens hen ook niet nodig, omdat ze momenteel niet braakt. Het niet willen eten kan door de ab komen, maar daar moest ik desondanks wel mee doorgaan.
W.b. Carbimazol zijn de meningen verdeeld: Drachten zei stoppen, Gorredijk zei doorgaan en vandaag zeiden ze (eigen DA was er niet) dat ik moest doen wat zelf goed voelde. Dus dat weet ik nu niet zo goed.
Ik word altijd nerveus als er iets met m'n poes is terwijl het weekend voor de deur staat.
Net de Mirataz op haar oortje gesmeerd en ze stond direct alweer bij het voedermatje (vast toeval). Hopelijk gaat ze in de loop van de dag/vanavond weer lekker eten en als ze morgenochtend nog niet goed eet, sta ik weer op de stoep bij de dierenarts. Heb er wel een dagtaak aan zo. Heb het geluk dat ik vanuit huis werk, maar hoe doen mensen die op kantoor werken dat?
Fijn dat je wel snel de medicatie mee kon krijgen en ze nu weer wat gegeten heeft. En ja, wanneer ze zo ziek zijn dan heb je er inderdaad een dagtaak aan.
-
- Poema
Ja, de onrust blijft nog even... Gelukkig lees ik op internet wel dat de prognose wel goed is.Dinky schreef: 17 aug 2023 10:57 Fijn dat je wel snel de medicatie mee kon krijgen en ze nu weer wat gegeten heeft. En ja, wanneer ze zo ziek zijn dan heb je er inderdaad een dagtaak aan.
Ze krijgt nu alleen zo veel medicatie dat de verhouding voer vs. medicatie ook een beetje zoek is
Op een rijtje:
Tumil K tegen kaliumtekort
Carbimazol tegen de hyperactieve schildklier
Prednison tegen de alvleesklierontsteking
Ab idem
Mirataz tegen de misselijkheid
En dan mogelijk nog Emeprid en Bupredine...
-
- Poema
Zie nu trouwens bij de contra-indicatie van Emeprid staan dat alvleesklierontsteking een contra-indicatie is. En die dierenarts in Drachten schrijft dat gewoon voor, terwijl er toen al over triaditis gesproken is! Heb haar de Emeprid net gegeven, maar daar houd ik nu dus meteen weer mee op. Je moet ook alles controleren wat voorgeschreven wordt. 
Brokjes gaan er (nu?) trouwens wel met smaak in, miss vindt ze het natvoer niet zo lekker (al wilde ze vanochtend ook niet iets anders). Snap ik wel, want spul ziet er vies uit en stinkt
Als ze vooral brokken eet, moet ik wel even gaan bedenken hoe ik de tabletjes en het kaliumpoeder naar binnen ga krijgen 
Brokjes gaan er (nu?) trouwens wel met smaak in, miss vindt ze het natvoer niet zo lekker (al wilde ze vanochtend ook niet iets anders). Snap ik wel, want spul ziet er vies uit en stinkt
-
- Poema
Was even vergeten dat de combinatie medicijnen en Pippa een drama is. Zalf is geen probleem, maar pilletjes... heb net de ab verkruimeld en wat water erbij gedaan, maar het was een hele strijd en de helft ging alsnog verloren. Zal morgen vermoedelijk nog lastiger worden omdat ze er nu op bedacht is dat ik iets in haar bekje wil spuiten. Met de Felimazole destijds had ik nog moutpasta waar ze gek op was (is?), maar dat wil ze nu ook niet hebben. Ze wil echt alleen maar brokjes en de rest laat ze staan. Maar als ze de meds niet neemt wordt ze ook niet beter natuurlijk.
-
- Poema
Even een korte Pippa-update! Het gaat de goede kant op. Ze smult van de brokjes, medicijnen gaan erin met een beetje natvoer (maar EasyPill werkt ook, heb ik gemerkt) en ze is niet meer zo snel geïrriteerd (helemaal niet meer zelfs, kan bijna lles met haar doen, terwijl ze me voorheen ontliep). Ze heeft afgelopen week nog niet gebraakt (afkloppen), maar drinkt en plast nog steeds veel. Daar kunnen we nog geen verklaring voor vinden vanuit haar bloedonderzoek en echo. Geen aanwijzingen voor nierproblemen, diabetes of een tumor (allemaal aandoeningen met als symptoom veel drinken en plassen). Ben nu ook even gestopt met de oorzalf, omdat ze anders wel veel polonaise aan haar lijf heeft. Begin me zelf ook weer wat relaxter te voelen nu.
Fijne zondag!
Fijne zondag!
Wat een fijne Pippa update 

Dat is goed nieuws over Pippa.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Dat is fijn zeg! Hopelijk blijft het zo, ik zal duimen!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika