De assistente zei dat ze haar geborsteld had toen ze onder narcose was (anders lukt het niet haha). Uiterlijke verzorging was ook wat minder geworden.
Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
-
- Poema
Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 
-
- Poema
Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
Morgen ga ik weer even langs en dan ga ik ook vragen wat voor medicatie ze haar nu precies geven via het infuus.
Het is hier een op en af verhaal.
Lizzy heeft ook nierproblemen dus die drinkt altijd wel wat meer.
Maar ik schreef in mijn eigen topic dat ze van de week ineens enorm veel dronk en raar op de grond ging liggen.
Dat doet ze meestal als ze buikpijn heeft.
Luna drinkt altijd meer als ze misselijk is, maar veel drinken is volgens mij geen standaard iets voor alvleesklierontsteking.
Lizzy heeft ook nierproblemen dus die drinkt altijd wel wat meer.
Maar ik schreef in mijn eigen topic dat ze van de week ineens enorm veel dronk en raar op de grond ging liggen.
Dat doet ze meestal als ze buikpijn heeft.
Luna drinkt altijd meer als ze misselijk is, maar veel drinken is volgens mij geen standaard iets voor alvleesklierontsteking.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Ben ik nou de enige die zich druk maakt om het niet eten van Pippa?
Wordt daar nu iets aan gedaan? Want dat was de reden waarom ze niet naar Lienden ging.
Wordt daar nu iets aan gedaan? Want dat was de reden waarom ze niet naar Lienden ging.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
-
- Poema
Nee hoor. De bedoeling is dat ze uiterlijk morgen weer wat gaat eten. Ik ga morgenochtend bellen om te vragen hoe ze de nacht is doorgekomen en of ze al gegeten heeft en zo nee, wat ze dan nog meer kunnen doen om haar te laten eten.Asse-Poes schreef: 15 aug 2023 17:26 Ben ik nou de enige die zich druk maakt om het niet eten van Pippa?
Ik zou wel even vragen of ze voor de nacht ook eten neer zetten, Lizzy at alleen in de nacht als het stil was of als wij met haar apart in een stille kamer gingen zitten.
Verder keek ik altijd op de kaart die aan het hokje hangt.
dan kun je als het goed is zien wat voor medicatie etc ze gekregen heeft want dat houden ze daarop bij.
Ik ga er wel vanuit dat ze door het infuus pijnstilling en iets tegen de misselijkheid gegeven hebben.
Verder keek ik altijd op de kaart die aan het hokje hangt.
dan kun je als het goed is zien wat voor medicatie etc ze gekregen heeft want dat houden ze daarop bij.
Ik ga er wel vanuit dat ze door het infuus pijnstilling en iets tegen de misselijkheid gegeven hebben.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Yes, goeie! Ik zag wel een kaart hangen, maar verder niet naar gekeken. Morgen maar even doen 

-
- Poema
Vind het maar saai en stil in huis zonder poes. Ben al bijna 20 jaar niet zonder poes geweest en als eentje even weg was, was er altijd nog wel een andere... Maar ik denk dat Pippa het er ook niet mee eens gaat zijn als ik in haar afwezigheid eentje uit het asiel ga halen, haha.
Nee ik denk niet dat je haar daar een plezier mee doet
, maar ik kan mij voorstellen dat het erg stil is zonder kat in huis.

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Ja, als Pippa er niet meer is, komen er weer 2 hoor! Zo gezellig! Nu deel ik het huis met irritante fruitvliegjes in de keuken. Toch een stuk minder aaibaar 

-
- Poema
PIPPA MAG NAAR HUIS!!
Werd net gebeld en had meteen het hart in de keel zitten natuurlijk want ze hadden 2 keer achter elkaar gebeld. "Waarom bellen ze zo vroeg?" (wilde zelf om 9 uur gaan bellen als de eerste ochtendrukte voorbij was). Maar ze hadden dus goed nieuws: ze heeft 2 bakjes leeggegeten en mag om 12 uur weer naar huis. Moet wel aangepast voer (Sensitivity Control, kan ook met blaasgruis) en medicatie. Weet niet of ze levenslang op dat voer moet blijven, maar dat gaan we straks even bespreken.
Vond het zo stil en leeg vanochtend, dus ben superblij!
Werd net gebeld en had meteen het hart in de keel zitten natuurlijk want ze hadden 2 keer achter elkaar gebeld. "Waarom bellen ze zo vroeg?" (wilde zelf om 9 uur gaan bellen als de eerste ochtendrukte voorbij was). Maar ze hadden dus goed nieuws: ze heeft 2 bakjes leeggegeten en mag om 12 uur weer naar huis. Moet wel aangepast voer (Sensitivity Control, kan ook met blaasgruis) en medicatie. Weet niet of ze levenslang op dat voer moet blijven, maar dat gaan we straks even bespreken.
Vond het zo stil en leeg vanochtend, dus ben superblij!
-
- Poema
De vraag is wel even: hoe nu verder?
Wat we weten:
1. In eerste instantie braakte ze schuim en helder vocht (typisch voor schildklierproblematiek)
2. Toen ze op meds overging (en met name de Thiamacare) ging ze vooral brokjes braken en geen schuim en helder vocht meer
3. Veelvuldig braken is een mogelijke oorzaak van alvleesklierontsteking
Ik ga denk ik de komende 2 weken even aankijken of het braken stopt terwijl ze weer schildkliermeds krijgt. Helaas kan ik niet 2 weken stoppen met schildkliermeds (denk ik?) om te kijken of ze dan nog steeds braakt. Dan zou ik wel meer zekerheid hebben dat het door de meds komt. Ik wil natuurlijk de kans op flare ups ook zo veel mogelijk beperken.
Heb Lienden intussen ook even update gemaild. Belangrijk om in beeld te blijven daar.
Wat we weten:
1. In eerste instantie braakte ze schuim en helder vocht (typisch voor schildklierproblematiek)
2. Toen ze op meds overging (en met name de Thiamacare) ging ze vooral brokjes braken en geen schuim en helder vocht meer
3. Veelvuldig braken is een mogelijke oorzaak van alvleesklierontsteking
Ik ga denk ik de komende 2 weken even aankijken of het braken stopt terwijl ze weer schildkliermeds krijgt. Helaas kan ik niet 2 weken stoppen met schildkliermeds (denk ik?) om te kijken of ze dan nog steeds braakt. Dan zou ik wel meer zekerheid hebben dat het door de meds komt. Ik wil natuurlijk de kans op flare ups ook zo veel mogelijk beperken.
Heb Lienden intussen ook even update gemaild. Belangrijk om in beeld te blijven daar.
-
- Poema
En wat ik me ook nog afvraag: ze krijgt nu meds voor de alvleesklierontsteking, maar er waren meer afwijkingen te zien op de echo (vermoeden was immers triaditis). Is het dan wel voldoende om haar alleen voor alvleesklierontsteking te behandelen? Weet jij dit, Denise? Of moet ik gewoon even afwachten hoe ze het de komende dagen doet?
-
- Poema
Pippa is weer thuis! En de eerste brokjes zitten er ook al in. Hebben vetarm brokjes en natvoer van Sanimed meegekregen en medicatie. Prednisontabletten en Cylanic. Ik zie op de specificatie ook dat ze maandag en gisteren Mirataz heeft gekregen.
Als ze over een week of 3 weer goed is, zou ze alsnog naar Lienden mogen. Dus we kijken de komende weken even aan hoe het gaat! Ze zit nu direct alweer veel bij de drinkfontein, maar misschien moet ik ook even geduld hebben.
Ze hebben haar ook geborsteld en nageltjes geknipt toen ze toch een roesje moest hebben. Superfijn want dat krijg ik thuis echt niet voor elkaar
Fijne praktijk waar ze echt de tijd voor ons nemen!
Als ze over een week of 3 weer goed is, zou ze alsnog naar Lienden mogen. Dus we kijken de komende weken even aan hoe het gaat! Ze zit nu direct alweer veel bij de drinkfontein, maar misschien moet ik ook even geduld hebben.
Ze hebben haar ook geborsteld en nageltjes geknipt toen ze toch een roesje moest hebben. Superfijn want dat krijg ik thuis echt niet voor elkaar

Fijne praktijk waar ze echt de tijd voor ons nemen!
Fijn dat ze weer eet en weer thuis is.
Dus je hebt pred en ab meegekregen maar verder niets tegen de misselijkheid, geen pijnstilling en niets om de eetlust op te wekken?
Triaditis en alvleesklierontsteking behandelen ze hetzelfde:
Iets tegen de misselijkheid.
Pijnstilling
Iets om de eetlust op te wekken.
Maagzuurremmer
en in sommige gevallen prednison of ab en dan pred in een hele lichte dosering.
Dus je hebt pred en ab meegekregen maar verder niets tegen de misselijkheid, geen pijnstilling en niets om de eetlust op te wekken?
Triaditis en alvleesklierontsteking behandelen ze hetzelfde:
Iets tegen de misselijkheid.
Pijnstilling
Iets om de eetlust op te wekken.
Maagzuurremmer
en in sommige gevallen prednison of ab en dan pred in een hele lichte dosering.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise