Ik had al eerder geschreven over de ontlasting problemen van mijn kittens (~19 weken). Ze blijken Giardia te hebben. De dierenarts heeft 3 dagen panacur voorgeschreven. Het heeft weinig uitgehaald. Op mijn verzoek nu weer een kuur: opnieuw 3 dagen, vandaag begonnen.
Ik heb oude topics gelezen dat hier op t forum wordt aangeraden 5 dagen wel en dan 5 dagen niet te doen. Is het naïef om hierin de dierenarts te volgen? Hoe overtuigen jullie je dierenarts om het op een andere manier te doen? De dierenarts zei tegen mij dat opnieuw testen eerder geen zin heeft en leek verbaasd dat de eerste kuur niet had geholpen
Ik heb om herbesmetting te voorkomen alles goed schoongemaakt. Vorige keer had ik dat ook gedaan op dag 3 en 5. Op die dagen heb ik toen ook de beestjes in bad gedaan. Hebben jullie daar tips voor? Weer zo doen? Ik heb nu ook op dag 1 alles schoongemaakt. Wellicht haalt het niets uit, maar ik wil er heel graag vanaf. De kittens lijken er weinig last van te hebben, maar het lijkt me niet goed voor hun groei. En ik heb 2 kleine kinderen die niet niet na elk aaitje hun handen wassen
Dierenarts heeft wel diaree remmer en probiotica voorgeschreven om er naast te gebruiken. En makkelijk verteerbaar voedsel.
Ik sta open voor alle tips!