Advies was om ze meteen weer uit te zetten. Met de kat (man) gaat het goed. Die eet alweer meerdere blikjes per dag en vertrouwt mij ook alweer. Het vrouwtje is zoek. Ik heb haar meteen na thuiskomst (woensdag 26-7-2023) vrij gelaten (ze was dus 25-7-2023 gesteriliseerd). Daarna niet meer gezien. Ik maak me wel zorgen.
Ik wil ze namelijk wel adopteren maar ik wilde het wat tijd geven. Ik heb namelijk al een poes (ook een voormalige zwerfpoes) en dat meisje is erg territoriaal. Ze valt alle poezen aan die op het erf komen. Ze doet net alsof alles van haar is. Dus gezien ik die zwerfkatten pas 3 weken geleden ben gaan voeren en ze niet gewend zijn om in huis te zijn wilde ik het tijd geven. Ik heb een hok voor ze in de garage gemaakt.
Maar maak me zorgen om de poes. Zo'n sterilisatie is best een grote ingreep. Advies van de arts was om meteen vrij te laten maar dat is enkel omdat het om zwerfkatten gaat. Voor huiskatten geldt 10 dagen binnenhouden.
Dat mannetje is al zo lief en laat zich al aaien. Dat vrouwtje was ook een schatje. Ik maak me dus erge zorgen. Hieronder het snoesje die zoek is. Het is nu al zo'n 72 uur sinds de operatie. Ze heeft eigenlijk geen eten meer gehad sinds zondag. Tenzij ze zelf nu ergens iets weet te vangen.