GPS Tracker voor kat
GPS Tracker voor kat
Heeft iemand ervaring met GPS trackers voor katten?
Bijvoorbeeld de Apple AirTag ?
Bijvoorbeeld de Apple AirTag ?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
-
- Huiskat
Re: GPS Tracker voor kat
Ik heb ook gelezen over de Apple Airtag, maar deze werkt binnen een bepaald aantal meter en de kat moet zich bevinden in de buurt van andere iPhones, anders werkt de Airtag niet meer, dus niet zo handig als de kat iets te ver afdwaalt! 

Thnx!
Ik heb het idee voorlopig maar geparkeerd. De meeste trackers zijn te groot, te onnauwkeurig en veel batterijen gaan erg kort mee.
Hoe mooi zou het zijn als de inwendige identificatiechip tegelijk als tracker zou kunnen functioneren?
Dat zal wel toekomstmuziek zijn
Apple doe je best eens!
Ik heb het idee voorlopig maar geparkeerd. De meeste trackers zijn te groot, te onnauwkeurig en veel batterijen gaan erg kort mee.
Hoe mooi zou het zijn als de inwendige identificatiechip tegelijk als tracker zou kunnen functioneren?
Dat zal wel toekomstmuziek zijn
Apple doe je best eens!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Ik heb deze op het oog. Maar de recensies variëren.
Mijn buuf heeft ook 2 katten met gps om hun hals. Dus ga haar eerst vragen om advies. Ik las bij eentje vanaf 4 kilo en bij deze staat geloof ik niet het minimum gewicht van de kat.
Miyuki is geen halsbandje gewend. Moet ik dan eerst oefenen met een gewoon halsbandje of de kans wagen? Zou in ieder geval een uitkomst bieden voor haar stoute buitenavontuurtjes
https://www.bol.com/nl/p/weenect-cats-g ... androidapp
Mijn buuf heeft ook 2 katten met gps om hun hals. Dus ga haar eerst vragen om advies. Ik las bij eentje vanaf 4 kilo en bij deze staat geloof ik niet het minimum gewicht van de kat.
Miyuki is geen halsbandje gewend. Moet ik dan eerst oefenen met een gewoon halsbandje of de kans wagen? Zou in ieder geval een uitkomst bieden voor haar stoute buitenavontuurtjes

https://www.bol.com/nl/p/weenect-cats-g ... androidapp
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Klopt inderdaad Annet dat een tracker niet beschermd tegen gevaar. Bijkomend nadeel is het gevaar van een halsband. Maar ik begrijp ook heel goed dat als je de keuze maakt voor vrij rondlopen je een tracker wil gebruiken in het geval de kat niet thuis komt. Mocht er wat gebeurt zijn dan kan je de kat daarmee terugvinden.
Er zijn nou eenmaal mensen die hun kat vrij rond laten lopen en mensen die daar tegenstander van zijn en hun kat afschermen. Ik heb geen zin in een discussie verder. Daar was al een topic over geloof ik 
Maar ik snap jullie standpunt wel, risico's loop je ermee. Daar ben ik me bewust van. Tot dusver in 20 jaar is het altijd goed gekomen in ieder geval

Maar ik snap jullie standpunt wel, risico's loop je ermee. Daar ben ik me bewust van. Tot dusver in 20 jaar is het altijd goed gekomen in ieder geval
Beste Annet, een van de redenen dat ik haar buiten laat is dat ze sindsdien niet meer zomaar bijt of mijn dochter aanvalt. Ze kan veel beter haar energie kwijt. Ik heb mijn best gedaan binnen met een wandmeubel en parcours spelen thuis, maar dan gaat haar focus zomaar over om mijn dochter te 'attacken'. Sinds ze buiten komt en met soortgenoten tikkertje kan spelen in de tuin, is dat allemaal weggevallen gelukkig. Miyuki is mijn 6e kat, dus heb ervaring met buitenpoezen.
Maar zal je advies meenemen en overleggen met mijn vriend of we de tuin kunnen afschermen. Wordt wel een klus, aangezien de heggen dan ook gebarricadeerd moeten worden.
Maar zal je advies meenemen en overleggen met mijn vriend of we de tuin kunnen afschermen. Wordt wel een klus, aangezien de heggen dan ook gebarricadeerd moeten worden.
Dat vind ik nogal een statement... het is niet per definitie een kort leven. Maar een (grote of kleine) kans op een kort(er) leven. Je stelt het nu alsof er gekozen wordt voor dat kortere leven. Dat is dus niet zo... maar de kans wordt gewoon genomen. En dat is een keuze.cerna schreef: 18 jun 2024 08:46 Het is een keuze: gun ik Miyuki een lang leven met beperkte bewegingsvrijheid of een kort leven waarin ze haar gang kan gaan?
Even afgezien van het oogpunt van de kat zelf... als je zelf elke keer erg nerveus bent (of in paniekmode springt zoals ik) als een kat foetsie is en wat langer niet terugkomt, is dat natuurlijk ook een overweging

Op zich als ik die prijs zie dan zou je het natuurlijk gewoon kunnen proberen (daar val je geen buil aan). Maar ik zie wel dat het met een abonnement is. Er zijn ook trackers die werken met een prepaid tegoed. Dan kun je dus zelf bepalen op welke dagen je dat ding om doet. Maar vaak hebben die dan geen realtime tracking (maar met interval). Er zijn in ieder geval heeeeel veel opties.
https://tractive.com/blog/nl/technologi ... abonnement
Trouwens waar dat die Weenect CATS² hier wel staat als zijnde geen abonnement nodig (maar wel een sim kaart).
https://www.katdootje.nl/blog/benodigdh ... acker-kat/
Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Maar of Miyuki zich daar nog iets van aantrektMiloe schreef: 18 jun 2024 09:02 Maar zal je advies meenemen en overleggen met mijn vriend of we de tuin kunnen afschermen. Wordt wel een klus, aangezien de heggen dan ook gebarricadeerd moeten worden.

Eenmaal de vrijheid geproefd is het de vraag of ze niet allerlei weggetjes zal proberen te vinden om de barricades heen.
Hier ben ik blij dat ze nooit echt buiten de tuin zijn geweest (op een keer op het schuurtje na). Ik kan ze gewoon in de tuin laten en ze kijken niet om naar de schutting (waar ze eigenlijk makkelijk overheen kunnen klauteren). Mocht dat wel een keer gebeuren dan zal ik met kippengaas moeten gaan werken (met beugels).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ik vind het ook te stellig om te stellen dat vrij rondlopen automatisch korter leven betekent. Poes die H bij zijn moeder had is meer dan 20 jaar geworden en liep ook vrij buiten in Drachten wat ook geen klein dorp is. Tot ze op een dag met gebroken pootje thuis kwam en de dierenarts haar vanwege de hoge leeftijd niet meer durfde te opereren. Eerste poes van mij en H samen rende samen met andere poes de straat over voor het oog van de politie waarbij die van ons werd aangereden en de andere vrolijk verder liep. Zij is slechts 3 jaar geworden maar was niet binnen te houden. Dankzij de chip werden wij toen snel op de hoogte gebracht dat ze door dierenambulance naar dierenarts was gebracht waar ze vrij snel is overleden.