Kat wil niet eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Rollie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2022 11:17

Kat wil niet eten

Bericht door Rollie »

Hallo,

Sinds 2 weken heb ik een kitten in huis. Ging eind van de eerste week prima met mijn andere kat (Ruby 1jaar). Vorige week zondag ging ze opeens minder eten en die maandag er naar at ze eigenlijk helemaal niets meer. Huisarts gebeld en kon daar vervolgens ook terecht. Die heeft wat dingen bekeken (bekje, geluisterd bij neem ik aan het hart, buikje gevoeld en gekeken of er koorts is) en hij zij dat het een gezonde kat is. Hij dacht dat het hoogstwaarschijnlijk toch stress is van de nieuwe kitten ook al spelen ze wel met elkaar en slapen ze ook samen. Als het nog een paar dagen aanhield moest ik weer contact opnemen. Maar die dinsdag ging het eigenlijk gelukkig weer helemaal goed. Ook op advies (en die had ik toevallig al gekocht) een feliway neer gehangen.

Maar opeens sinds gisteren is het weer precies het zelfde verhaal… Ruby eet weer helemaal niets, geen brokjes, geen natvoer en ook geen snoepjes. Wat kan het toch zijn? Kan het dan toch nog wel de kitten zijn en dat dat zo op een neer gaat of het goed gaat of niet? Of zou het misschien toch het voer zijn dat ze na een aantal dagen daar misschien wat minder goed van wordt? Naar mijn weten heeft ze ook nog wel gewoon ontlasting en geeft ze ook niet over.
Plaats reactie