Al lang niet meer op dit forum geweest en al 6 jaar katloos, maar nu heb ik een probleem waarbij ik hoop hier goede tips te krijgen.
De katten van onze buren durven hier wel eens binnen te lopen in de zomer als de terrasdeur openstaat, en dat gebeurt vaak ongemerkt omdat we ze niet horen. Soms komen ze de trap af zonder dat we wisten dat ze naar boven waren gegaan. Wij hebben houten planken vloeren…
Gisterenavond zien we de poes binnen, laten ze buiten en doen we de terrasdeur dicht. Wat later ga ik naar boven en zie daar de kater op de trap. Hij was misschien 15-30 minuten in totaal binnen. Ik laat hem buiten en we gaan slapen.
Deze ochtend ontdekken we een lange uitgelopen urineplas op de vloer (uitgelopen omdat de vloer wat schuin ligt, is oud huis). De urine was natuurlijk helemaal ingetrokken en zo goed als opgedroogd. De poes of de kater heeft voluit tegen de poot van een bureautje gesproeid. Het was absoluut kattenpis.
Pas wakker nam ik een vochtige doek met wat allesreiniger met javel om de plek schoon te maken. Nu, uren later is de vlek er nog steeds

Weten jullie een gouden tip om deze toch wel grote urinevlek uit het hout te kunnen verwijderen? De uitgelopen vlek is zeker een meter lang en tot 10 cm breed.
Alvast dank, ik probeer een foto toe te voegen.
Foto 1, voor het opkuisen
Foto 2, na het opkuisen
Foto’s plaatsen lukt me niet