Ik heb sinds kort een kat uit het asiel gehaald: geschatte leeftijd is 9 weken (kater).
Hij is hier héél angstig toegekomen op 8 weken: miauwen 's nachts, 1 dag in een doos gezeten en niet durven uitkomen, etc.
Intussen is dat al hééél wat gebeterd: hij ligt soms op mijn schoot, is nietmeer angstig, slaapt rustig 's nachts, gaat op de kattenbak. Binnenkort krijgt hij zijn intentingen bij de DA (DA heeft hem al eerste keer onderzocht en alles is positief).
Nu is hij héééél druk geworden binnen: rennen/aan alles krabben etc. Hij heeft een krabpaal en een mooie mand, maar hij heeft liever mijn meubels en zetels

Er is nog 1 grote schrik (laatste dagen al wat beter!): de tuin. Je zet hem in de tuin en achter 1 minuut begint ie te schreeuwen en wilt ie ASAP terug naar binnen.
Hoe komt dit? De tuin is volledig afgesloten maar er staan wel bomen tegen de muren (oudere wildvreemde katten gebruiken die als in/uitgang van de tuin).
Ik denk dat het beest zich beter kan uitleven in de tuin dan bij mij binnen?
Zouden jullie hem dwingen om in de tuin te gaan? Waarom heeft ie zoveel schrik van de tuin?

Kan een kat van 9 weken oud al in de tuin bomen beklimmen?