koolhydraatarm voer ivm giardia

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

koolhydraatarm voer ivm giardia

Bericht door Nikki74 »

Ik ben op zoek naar koolhydraatarm voer voor mijn 10 maanden oude kitten die al giardia heeft sinds ik haar heb met 3 maanden. Ik heb haar meerdere lange kuren panacur gegeven en ook de zwaarste schema's van Gambamix gevolgd. Allemaal zonder resultaat. Ik ga nu giardex geven (een kruidenpreparaat) en koolhydraatarm voer. Ik had gehoord dat vers vlees heel erg goed is, dus ik had gisteren een bevroren worst van het merk BARFmenu gekocht. Ze heeft hier gisteravond (ontdooid) een paar hapjes van gegeten, en toen wilde ze niet meer. Vanmorgen zat ze compleet onder de opgedroogde diarree. Zo erg heb ik het nog nooit gezien. Ze leek ook niet helemaal lekker, want ze keek een beetje treurig en haar houding vond ik wat vreemd als ze lag. Kan dat van de KVV zijn? Ik heb haar heel goed moeten douchen en dan zie je hoe klein en dun ze eigenlijk is (2,5 kilo, maar door het lange haar lijkt het heel wat). Ik durf nu die KVV eigenlijk niet meer te geven, maar als het daar niet van kan zijn, dan ga ik het wel mengen met haar normale natvoer (zonder koolhydraten). De andere kitten van 6 maanden at wel veel van de KVV en heeft nergens last van. Een prachtig stevig klein keuteltje in de bak vanmiddag. Zou Orijen droge brokken ook een optie zijn om te geven? Daar zit ook heel weinig koolhydraten in. Ik heb nu verschillende soorten droogvoer (met koolhydraten) 24 uur staan in verschillende bakjes, dus dat moet ik weg gaan halen. Is het een optie goed blikvoer zonder koolhydraten te voeren, als ze de KVV echt niet wil? Wie weet raad?
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: koolhydraatarm voer ivm giardia

Bericht door Synemios »

Er staat in dit topic een lijst van het diabetes katten forum, met natvoer en brokjes en dan kun je zien of het veel of weinig koolhydraten bevat.
Even naar beneden scrollen naar het bericht van Nancy
Misschien heb je er iets aan.

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... &start=165
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: koolhydraatarm voer ivm giardia

Bericht door Nikki74 »

Synemios schreef: 11 apr 2023 10:41 Er staat in dit topic een lijst van het diabetes katten forum, met natvoer en brokjes en dan kun je zien of het veel of weinig koolhydraten bevat.
Even naar beneden scrollen naar het bericht van Nancy
Misschien heb je er iets aan.

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... &start=165
Dank je wel!! Hier heb ik echt heel erg veel aan! Ik kom er achter dat ik dus nu voor niks Orijen heb besteld, want die heeft nog veel te veel koolhydraten :ewall:
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: koolhydraatarm voer ivm giardia

Bericht door Synemios »

Ja dat valt dan tegen inderdaad, ik hoop dat je wel wat anders kunt vinden wat ook gegeten wordt.
Want dat is soms ook nog een dingetje.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie