Ik heb twee katten (zusjes) van nu 10 maanden oud. Één van de twee krabt haar hoofdje tot bloedens toe open... Van de dierenarts heeft zij daarom een tijdje terug een prednison injectie en -kuurtje gekregen, maar dit hielp helaas niet waardoor de dierenarts nu concludeert dat het zeer waarschijnlijk een voedselintolerantie is. De dierenarts heeft nu Royal Canin Anallergenic geadviseerd en ik ben nu dus over aan het schakelen van het oude voer (Royal Canin Gastro Intestinal Kitten) naar dit nieuwe voer volgens dit schema:
Dag 1-2: 25% nieuw, 75% oud
Dag 3-4: 50% nieuw, 50% oud
Dag 5-6: 75% nieuw, 25% oud
Dag 7: 100% nieuw
Helaas gaat dit niet goed en geven beide katten nu bijna dagelijks over. Mijn katten kunnen gewoon eten wanneer zij willen en in de kamer staan dus permanent 3 voerbakjes met brokjes. Ik denk dat de overgang van het oude naar het nieuwe voer niet goed gaat, omdat ze de nieuwe brokjes tussen de oude brokjes uit vissen waardoor ze dus nu eigenlijk alleen het nieuwe voer binnen krijgen. Dit zal zwaar op hun maagjes vallen (ze hebben een gevoelig maag/darmstelsel), waardoor ze over moeten geven.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik in mijn situatie (met dus permanente brokjes en katten die kunnen eten wanneer ze willen) de overgang van oud naar nieuw voer zo goed mogelijk laten verlopen, zodat mijn katten niet meer (of in ieder geval minder) over hoeven te geven? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Ik hoop dat iemand me tips kan geven!
Groetjes, Eef