Beste Anne,Anne schreef: 09 feb 2023 10:39 Onze Happy plaste ook in huis. Na medisch onderzoek ( hij was al bekend met blaasgruis) kwam er niks uit. Geen ontsteking cellen en geen gruis
Ik lees nergens bij je dat je urine hebt laten onderzoeken en hoelang dat geleden is?
Happy was dus een stress plasser en bij elk nieuw geurtje zoals een nieuw meubelstuk ging hij daar zijn geur afgeven om aan te geven dat het allemaal van hem was. Ook bij de voordeur plaste hij regelmatig
Dat kwam door alle buurtkatten die hier voor het huis liepen
Wij hebben toen bedacht om eens te kijken of de stress minder zou worden in onze afgesloten tuin. En eenmaal in de tuin ging het een stuk beter
Hij heeft daar in de tuinhuis ligplaatsjes en nu met de kou een doos vol met kranten en hooi. Maar hij is ondertussen zo gewend aan het buiten zijn dat hij de doos amper gebruikt en vaak buiten onder de afdak slaapt ( daar staan 2 banken voor de katten)
Vaak heeft hij gezelschap van de andere Katten die een frisse neus willen halen
Hij is gelukkig niet alleen in dat opzicht
In het begin was het wel wennen want we misten hem in huis
Nu hebben we elke dag buiten vaste kroelmomenten en ik kom hem daar 4x PD eten brengen
Als jouw poes het buiten zijn ook zo ontspannend beleefd dan doe je daar je poes misschien wel meer levenskwaliteit toe
Maar ik zou de poes niet opsluiten in een kennel
En urine laten onderzoeken
En uitzoeken waarom hij/zij steeds in huis plast. Als het stress is kun je de stress verminderen hopelijk
Over je nieuwe vloer gesproken, zelf zou ik daar niet aan beginnen
Met alle dieren hier weet ik dat een ongelukje zo gebeurd is
Dat is een keus die je zelf maakt
bedankt voor jouw reactie.
Ik ga zoals ik eerder al aangaf, op zeer korte termijn naar de dierenarts met hem. Mocht er geen oplossing komen, dan krijgt hij een heerlijk leven, maar wel op zo een manier dat hij onze vloeren niet kan aantasten, of toch zo min mogelijk. We hebben het hier over een vloer binnen en buiten in totaal van 400m2 en zoals ik ook al eerder aangaf, heeft het een reden dat we juist voor deze natuursteen hebben gekozen en dit kan niet meer veranderd worden en dat zouden wij ook niet willen. Een ongelukje kan altijd gebeuren, ik kan ook vers geperst sinaasappelsap (ook zuur) op de vloer morsen, maar het gaat om dagelijks terugkerend gedrag (plassen) en dan vreet zo een natuursteen weg. Zeker als het meerdere keren op dezelfde plek wordt gedaan.
Hem opsluiten doe ik niet. Het enige wat meneertje doet is slapen en ergens stiekem plassen

Ik vind het zo vreemd dat je hier meteen commentaar krijgt als je je kat in een omheinde ruimte wilt plaatsen. Denk dat er hier genoeg kattenliefhebbers zijn waarbij hun kat niet eens buiten mag komen, omdat het raskatten of dergelijke zijn. Dus dan denk ik dat mijn kat het zo slecht nog niet gaat krijgen.