Maar: poes Tika is altijd al een kotsertje geweest, van jongs af aan, maar het werd de laatste tijd wel heel bar. Bijna alles kwam er weer uit, brokjes in de originele vorm. Uiteraard naar de DA gedaan. Hij adviseerde eerst laxerende pasta en dat leek heel even iets te doen, maar later toch ook weer niet. Gisteren heeft ze een bloedonderzoek gehad en daar kwam niets bijzonders uit. De DA adviseerde om hypo-allergeen voer te proberen en dat negen weken lang om te zien wat er gebeurt.
Daar ben ik het mee eens, soms moet je er gewoon via trial and error achter komen.
Dus nu hebben we drie soorten voer: het hypo-allergene voor Tika, de "gewone" brokjes voor kater Noek en kittenvoer voor kitten Kaya.
Voor de duidelijkheid: ze krijgen goed voer. We hebben tot nu toe altijd Royal Canin gegeven dat past bij hun leeftijd en dat eten ze graag.
Eigenlijk heb ik geen vraag. Ik ben gewoon benieuwd of er kattenpapa's en -mama's zijn die dit kennen. Op het goede moment kunnen we kittenvoer schrappen en zullen Noek en Kaya hetzelfde eten,
Hoewel ze braaf twee keer per dag op hun eigen plekje eten, haal ik toch steeds mijn handen tussen hen door omdat ze ook benieuwd zijn naar wat zusje/broertje eet. Dat geeft niet, dat doe ik gewoon. Ook middenin de nacht omdat het advies was om poes Tika steeds tijdelijk kleine beetjes te geven. Doen we ook. Je hebt poezen of je hebt ze niet en dus hebben wat erbij staat en dat met alle liefde.
Bekend voor iemand?