Witte afscheiding Kitten katertje
Witte afscheiding Kitten katertje
We hebben sinds 3 weken een kitten Katertje in huis van nu 4 maanden. Sinds een week heeft hij iedere keer witte afscheiding aan z'n balletjes zitten. Geen wormen! Ook vind ik door heel het huis witte vlekjes. Hij is kerngezond en plast en poept goed, speelt erg veel. Ook heb ik nog 2 geholpen katers en een een gesteriliseerde poes in huis waar hij ook veel mee speelt. Bij de dierenarts is er blaasgruis gevonden in z'n urine maar ook de dierenarts twijfelde zelf, ook omdat hij totaal geen zieke indruk maakt en geen afwijkend plasgedrag vertoont. Nu 2 weken dieetvoer, antibiotica. Ik heb erg mn twijfels bij deze diagnose en hoop dat hier iemand raad heeft.
Re: Witte afscheiding Kitten katertje
Heeft de dierenarts de afscheiding getest op bacteriën of of bekeken onder microscoop?
Iedere keer na wat?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Hoi Nicole, nee alleen met het blote oog gekeken in het schaaltje waar de urine in zat. Daar zaten onderin wat kleine korreltjes
Hoi
Misschien kan je alsnog alleen een staal van de afscheiding binnen brengen zonder consultatie kosten?
Normaal had hij de da dat uit zichzelf kunnen bedenken...
Misschien kan je alsnog alleen een staal van de afscheiding binnen brengen zonder consultatie kosten?
Normaal had hij de da dat uit zichzelf kunnen bedenken...
Ik ga dit inderdaad proberen. Dank je wel voor t meedenken
Reactie op Asse-poes, ik weet niet hoe ik specifiek op een antwoord moet reageren maar het is niet specifiek na iets. De ene keer zie ik niks en dan zit het er weer.
Dus de witte afscheiding zit ook in de urine?Friki7 schreef: 26 dec 2022 22:20 Hoi Nicole, nee alleen met het blote oog gekeken in het schaaltje waar de urine in zat. Daar zaten onderin wat kleine korreltjes
Wel vreemd dat de da dat niet ter plekke onderzoekt, ook al is het alleen uit nieuwsgierigheid..
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
Nee de afscheiding zat niet in de urine. De dierenarts dacht dat het misschien pus was. De korreltjes in de urine was blaasgruis zei hij. Ik begin steeds meer te denken dat het sperma is ofzo. Ook omdat hij zo blij en speels is totaal geen pijn heeft en ook geen blaasontsteking
Daar zat ik ook aan te denken dus.
Hoewel ik dat nog nooit bij mijn kater gezien heb, toen hij nog klein was.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Ik heb vanmiddag weer een afspraak bij de dierenarts. Hoop dat hij deze keer door een microscoop gaat kijken.
Ben benieuwd
Ik wist niet dat blaasgruis met het blote oog ook te zien is
Ik wist niet dat blaasgruis met het blote oog ook te zien is
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Heb hem vanmiddag achter moeten laten om vandaag nog gecastreerd te worden.
Ik zei dat ik het geen probleem vond om nog een paar maanden die vlekjes op te moeten ruimen, maar de DA zei dat het beter was om dit zo snel mogelijk te doen om dominant gedrag tegenover mijn andere katten en poes te voorkomen en sproeigedrag. Dus toch geen blaasgruis en mag hij hierna ook weer gewoon voer. Wel hoop ik dat de castratie normaal verloopt omdat 1 testikel nog niet was ingedaald. Vanavond weet ik meer.
Ik zei dat ik het geen probleem vond om nog een paar maanden die vlekjes op te moeten ruimen, maar de DA zei dat het beter was om dit zo snel mogelijk te doen om dominant gedrag tegenover mijn andere katten en poes te voorkomen en sproeigedrag. Dus toch geen blaasgruis en mag hij hierna ook weer gewoon voer. Wel hoop ik dat de castratie normaal verloopt omdat 1 testikel nog niet was ingedaald. Vanavond weet ik meer.
inderdaad een spannende castratie.
Duimen dat alles vlot verloopt.
Nu gaan we ook nooit weten wat het was?
Beterschap alvast voor de kleine
Duimen dat alles vlot verloopt.
Nu gaan we ook nooit weten wat het was?
Beterschap alvast voor de kleine
Het is helaas toch een operatie geworden door het niet ingedaalde balletje.
Morgenvroeg mag ik hem ophalen.
Als het goed is moet het dan ook over zijn met de afscheiding.
Ik houd jullie op de hoogte.
Dank jullie wel voor jullie medeleven!
Morgenvroeg mag ik hem ophalen.
Als het goed is moet het dan ook over zijn met de afscheiding.
Ik houd jullie op de hoogte.
Dank jullie wel voor jullie medeleven!