Hallo, welkom hier!Roosenrocky schreef: 21 okt 2022 22:33 Zo blij met dit forum, hoop dat er nog mensen reageren. Vandaag ben ik voor de tweede keer bij de da geweest met Rocky. De eerste keer een buitenlandse arts en die gaf een cortisol injectie, maar dat hielp niks. Rocky is 5 jaar en vanaf kitten al samen met zijn broer bij ons. Sinds een paar maanden heeft hij deze rugrillingen en bijt tot bloedens toe in zijn staart met grommende geluiden, echt heel zielig. Gelukkig de laatste weken niet meer tot bloedens toe, maar wel meerdere keren per dag. Nu vandaag de diagnose gekregen van FHS en dit is pcies wat de klachten zijn. Vandaag ook gabapentine gekregen, maar moet 1x per dag 50 mg geven, nu las ik dat jullie veel minder geven, dus ik vraag me af of ik nu niet te veel geef.. Rocky weegt wel 6,5 kilo, misschien is dat een reden..? Ik hoor graag jullie reactie.
Roos
Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik zie jouw bericht nu pas.
Normaal Wordt er met Gabapentine altijd met een lichte minimumdosis gestart en daarna langzaam opgebouwd.
De maximum dosis is, zoals ik eerder ergens vermeld had, 3x 10mg/kg lichaamsgewicht. Froufrou neemt al jaren de maximumdosis.
Maar niet alleen de medicatie is belangrijk. De kat goed kunnen lezen is nog belangrijker zodat je weet welke triggers de aanvallen uitlokken zodat je ze kan vermijden, én weten hoe je de kat moet leren om met deze aandoening om te gaan.
Tot mijn grote opluchting is het al lange tijd niet meer te merken dat Froufrou FHS heeft. De tv mag luid staan, ze komt elke avond op mijn buik slapen en geeft geen kik meer. Ze gedraagt zich zoals elke normale kat.
Ik blijf de medicatie nog geven omdat ik wel nog aan sommige kleine details merk dat het niet "weg" is. Dat heeft ze levenslang. Maar Froufrou geniet volop van haar leven, en ik geniet volop van de liefde die ze me geeft