Ik heb even de zoekfunctie gebruikt, maar ik krijg niet echt de info die ik zoek.
Ik heb 2 kittens van 4,5 maand en het zijn momenteel echte doerakken, proberen me constant uit en lijken ook steeds honger te hebben. Lopen voortdurend naar beneden als ik dit ook doe, in de hoop eten te krijgen. Als ze eten krijgen wordt dit opgeschrokt.
Ze miauwen ook heel veel. Of dit met de hang naar eten te maken heeft, weet ik niet. Soms lijken ze ook graag aandacht te krijgen.
Rust is er momenteel niet in huis; of er wordt geravot, of om eten gebedeld (ook als ik zit te eten), of gemiauwd. Best een uitdaging!
Wat doe ik niet goed?
Eten geef ik ze op gezette tijden, volgens de schema's op de zak. In de ochtend natvoer, de rest van de dag brokken. Ze krijgen om de 4 uur te eten, tussendoor geef ik ze niets! Ook al zeuren ze de oren van mijn hoofd. Wanneer ik eet krijgen ze niets, en om mezelf een beetje rust te gunnen zet ik ze op de speelgang.
In de nacht als ze wakker worden, verplaats ik ze van slaapkamer naar speelgang, zodat ik nog even kan slapen. Na verloop van tijd wordt het miauwen en krabben aan de deur. Wat ik negeer en ik laat ze pas binnen als ze stil zijn. Om 8 uur, als het voor mij tijd is om op te staan en voor hun tijd om te eten.
Als ze de slaapkamer als racebaan gaan gebruiken, idem dito.
Word hier best onzeker van! Straks heb ik een paar gestoorde katten in huis