Ben me al even aan het inlezen op versvoer en wil KVV gaan geven aan in ieder geval onze 2 nieuwe kittens van 4.5 mnd.
Ze staan nu op brok (orijen) en blik (carny en mac kitten), maar het blijft slecht gaan met de ontlasting.
Ze hebben veel ontlasting (gaan 4 keer per dag naar de bak) en de ontlasting is niet mooi stevig en soms zelfs dun.
Afgelopen 3 weken samen met onze vaste DA van alles geprobeerd, ontlastingonderzoek leverde niets op, geen enkele parasiet aangetroffen, ook niet na kweek.
Ze hebben een aantal dagen finidiar gehad en staan nu op probiotica (phytonics) en Puur digest,
Vanmorgen een consult gehad met een holistisch DA hier uit de regio, omdat ik twijfelde over overschakelen ivm de ontlasting-problematiek. (3 weken geleden hadden ze echt diarree en het betert maar heel langzaam).
Haar advies was zo snel mogelijk omschakelen, omdat vers veel beter zou zijn voor de darmflora.
Ik heb al een boel gelezen op voerwijzer en barfplaats, maar zit toch nog met een heleboel vragen.
Willen jullie meedenken/meekijken?
Ik heb ook een account aangemaakt op barfplaats een paar dagen geleden, maar dat is nog niet goedgekeurd.
Zag wel een aantal bekende namen voorbijkomen van hier

Later wil ik misschien ook onze nierkat van 7 jaar mee omschakelen, als dat nog lukt, maar eerst maar eens de basics onder de knie krijgen