Kattenbak schreef: 27 okt 2022 15:35
We willen onze stoelen opnieuw laten stofferen , met suède stof, ze gaven aan dat dit de stof is voor katten... Stof gekocht, kwalitatieve meubelstof. Precies dezelfde zoals onze nieuwe bank.
Hoe komen ze er nou bij dat suède stof voor katten is? Volgens mij zie je daar alles op.
Je kunt het geloof ik wel weer een beetje opfluffen (met een borstel) maar het lijkt mij nou niet echt een stof "geschikt voor katten". Dan zijn er betere opties (Microvezel?).
Nu zoek ik naar oplossingen. Bij mijn ouders hebben we buitenkatten, is het anders een idee als we ze leren van deze binnenkatten buiten katten te laten 'maken'.
Mmm, dat zou ik dus absoluut niet doen. Bijna garantie dat je straks een kat minder hebt.
Of is je tuin goed (100%) af te zetten en catproof?
Het maakt mij alleen erg boos en verdrietig dat flip altijd onze meubels moet verpesten... We hebben een mooie grote krabpaal, genoeg speeltjes.
Die grote krabpaal staat natuurlijk niet op de plek van de bank

Wat voor exemplaar is dat? Zo eentje waar ze echt in kunnen hangen met hele brede stam?
Wat je kunt doen... ? Niet zoveel. Gewoon heel consequent ze van de bank afzetten (op een plek waar je ze wel wilt hebben) en dan daar belonen. Maar dat moet je wel een stuk of 1000 keer doen.
Tevens een krabmogelijkheid direct naast de bank zetten die aantrekkelijker is dan de bank.
Maar als je al zegt dat ze dol op die bank zijn (net als catnip) denk ik dat er niet zoveel kan werken.
(of zo'n spay cat-off o.i.d. maar ik weet niet of dat goed werkt).
En anders inderdaad iets eroverheen totdat ze wat minder geïnteresseerd zijn in de bank.