Ik ben aan het rondkijken om een Brits korthaar kitten te kopen maar er zijn zoveel verschillende cattery´s hiet in België.
Hoe kies je er een goede uit?
De meesten hebben ook meerdere poezen/katers, soms tot 10 dieren. Is dit dan wel ok?
Iemand ervaringen met een goeie /slechte cattery en waar let je op?
Kitten kopen
Re: Kitten kopen
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Ik ken alleen Nederlandse catteries, maar ons laatste Britje komt ook uit België.
Deze fokker had geen website, maar wel een facebookpagina en door naar beneden te scrollen werd ik al een stuk wijzer. Wanneer je wilt kan ik haar vragen of ze fokkers kent in België die goed aangeschreven staan.
Sowieso zou ik letten op:
- aangesloten bij een rasvereniging,
- worden alle testen gedaan, ontworming, inentingen
- wanneer mogen de kittens weg
- hoe vaak een nestje
- wie is de kater en hoe is hij gehuisvest
Deze fokker had geen website, maar wel een facebookpagina en door naar beneden te scrollen werd ik al een stuk wijzer. Wanneer je wilt kan ik haar vragen of ze fokkers kent in België die goed aangeschreven staan.
Sowieso zou ik letten op:
- aangesloten bij een rasvereniging,
- worden alle testen gedaan, ontworming, inentingen
- wanneer mogen de kittens weg
- hoe vaak een nestje
- wie is de kater en hoe is hij gehuisvest
@cerna, mag je gerust vragen.
Ik woon in West Vlaanderen dus liefst in die regio mochten ze er kennen.
Is ook nog niet voor direct maar wil eerst goed rondkijken.
Ik woon in West Vlaanderen dus liefst in die regio mochten ze er kennen.
Is ook nog niet voor direct maar wil eerst goed rondkijken.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik zou ook letten op de neuzen van de fokdieren. Geen te platte neuzen aanschaffen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
'Mijn' fokker kent helaas geen fokkers in West-Vlaanderen, maar wanneer je googelt kom je bij cattery Brittoyasdream, Sint Jans Brittenhof, Fever, El Gato Feliz (volgens mij een beginnende fokker; twijfelgeval), Simba's House en vast nog wel meer.
Cattery Gilmar ziet er wel goed uit, maar erg veel katten. Zou niet mijn keuze zijn.
Je kunt ook zelf googelen en wanneer je je keuze hebt gemaakt, ons raadplegen of het een verstandige keuze is (maar mijn ervaring (heb 6 Brits Kortharen)is dat het meestal een gevoelskwestie is.
Cattery Gilmar ziet er wel goed uit, maar erg veel katten. Zou niet mijn keuze zijn.
Je kunt ook zelf googelen en wanneer je je keuze hebt gemaakt, ons raadplegen of het een verstandige keuze is (maar mijn ervaring (heb 6 Brits Kortharen)is dat het meestal een gevoelskwestie is.
Ja, waar er heel veel katten of verschillende rassen waren vielen voor mij ook af.
Dacht ook best een cattery waar ze op alles testen (FIV, Felv, HCM, PKD) want dat doen ze blijkbaar ook niet allemaal.Ik heb nog tijd om te beslissen, is nog niet voor direct.
Dacht ook best een cattery waar ze op alles testen (FIV, Felv, HCM, PKD) want dat doen ze blijkbaar ook niet allemaal.Ik heb nog tijd om te beslissen, is nog niet voor direct.