Het lukt niet altijd om hem af te leiden... soms loop ik net even weg, en dan rent hij weer achter één van hen aan..Tinkerbel77 schreef: 15 sep 2022 10:14 Jij kan de “boosdoener” nog wel afleiden? En zet je dan de andere 2 in een andere kamer ofzo? Wel fijn dat je strategie begint te werken, het is inderdaad tijdrovend en vergt veel geduld.
Wij hebben dit nog nooit mee gemaakt. Een aantal jaren terug hadden eerst 2 katten, toen kwam er gewoon 1 bij en later nog 1. Nooit ruzie en gedoe, dat ging gewoon goed.
De katten komen elkaar overigens voornamelijk buiten tegen. Behalve 's ochtends als ik probeer om ze alledrie tegelijkertijd binnen eten te geven.
Maar, het gaat beter, zeker met één van de twee: die bijt nu van zich af en jaagt soms achter Basile (de "de boosdoener") aan.

Ik vraag me ook af of Zylkene geen rol heeft gespeeld... In het begin gaf ik Zylkene aan Basile, die daardoor misschien nog meer zelfvertrouwen kreeg. Ik ben daar nu mee gestopt, en hij is nu veel voorzichtiger. En dit heeft er misschien aan bijgedragen dat mijn andere kat meer van zich af durfde te bijten.
Maar, ik heb hier alleen maar volwassen katten. In jouw geval met een kitten is het toch anders denken. Ik zou Bella toch meer proberen te beschermen. Misschien dat als ze wat groter/ouder is, dat het haar beter lukt om voor zichzelf op te komen.