Sorry voor mijn gespam hier.

Ja echt hard doorbijten soms ook...kon hij me maar nog eens bijten...Rik schreef: 01 aug 2022 16:07 Dat aaien omslaat in bijten is een zeer bekend ding bij katten hoor. Dat heet overstimulatie en dat hebben heel veel katten.
Hier "spammen" is niet erg hoor. Je mag hier gerust van je af schrijven.
En Bobbie zal echt gevoeld hebben dat je zeer van hem gehouden hebt (en nog steeds houdt).
Ten eerste bedankt voor je reactie!Ja, wie weet hoort het erbij. Maar bij zoiets voel ik me meer schuldig. Als ik huil, huil ik echt om het gemis van mijn kereltje.Rik schreef: 01 aug 2022 20:10 Op zich is je deze dingen afvragen ook een vorm van rouwen.
Je denkt veel aan hem omdat hij er fysiek niet meer is, dat is normaal.
Twijfels, schuldig voelen, huilen, hem af en toe in de ooghoeken "zien" liggen.
Het hoort er allemaal bij.
Verder denkt een kat niet als een mens. Als hij niet in de kamer kan komen dan zal hij het nog wel even proberen maar als het niet lukt dan zoekt ie weer zijn eigen plekkie op. Het zit niet in de kat om daarvoor iemand de "schuld" te geven. Ik liet Bowy ook overdag gewoon alleen als ik ging werken. Vaak sloot ik de woonkamer dan ook af (maar ze had de gang, 1e verdieping en zolder). Vooral op mijn slaapkamer en zolder had ze zo haar plekjes.
Ook voor het (ver)jagen hoef je je niet schuldig te voelen. Tenzijn je echt achter hem aanzat en in een hoek dreef en dat hij daardoor stress had. Maar zo klinkt het niet. Vastpakken en ergens onderuit wegslepen is ook helemaal geen probleem. Ook voor de kat zelf niet. Zolang het geen pijn doet zal hij direct daarna gewoon zichzelf even wassen (ieks, handjes) en weer zijn eigen gangetje gaan. Daaraan kun je dan zien dat het eigenlijk niet veel doet met een kat. Alleen als je hem echt achtervolgt en hij deinst weg en gaat zich verstoppen, dat zijn dan wat tekens van stress.
Ik probeer Bono en Yuna altijd met wat snoepjes naar binnen te halen als het tijd is de achterdeur dicht te doen. Maar als het wat schemerig begint te worden dan is het buiten veel spannender. En dan "jaag" ik ze ook op in de tuin om naar binnen te gaan (waar ze wel een paar brokjes krijgen als belonging). Daarna doen ze ook gewoon hun ding weer en kan ik ze ook gewoon weer oppakken. Als ze bang zijn en stress hebben dan laten ze zich echt niet meer oppakken.
Dus ik denk dat je jezelf bepaalde dingen in het hoofd haalt die veel erger lijken dan ze in werkelijkheid waren.
Ik weet dat dat eenmaal in je hoofd zit en er niet zomaar uitgaat. Maar je hoeft je er echt niet schuldig door te voelen.
Je kwetst me niet. Het zal misschien ook een soort bescherming zijn inderdaad...en als ik het over die dingen heb, huil ik nu meestal niet. Maar als ik het over het gemis heb van Bobbie kunnen wel tranen opkomen.nellebel schreef: 02 aug 2022 07:50 ik bedoel het niet verkeerd, maar wat je steeds schrijft gaat eigenlijk om je angst en dwang stoornis en niet zozeer om Bobby. je zegt zelf dat je niet met je stoornis wilt bezig zijn maar met het rouwen om Bobby. mijn advies is dan ook probeer daar mee bezig te zijn. dus schrijf je mooie herinneringen aan hem en niet steeds al je angststoornissen die je om hem had. dan focus je weer op je angststoornis en niet om Bobby. Vertel ons waarom mis je hem, wat was er zo leuk aan hem, wat waren zijn karaktereigenschappen, zijn leuke dingen die hij uithaalde maar ook de dingen die je soms irriteerde maar je dan ook weer aan het lachen maakte, wat maakte Bobby tot die eigenwijze kat waar je zo van hield. Deel die mooie verhalen met ons. die wil ik heel graag horen, ik denk dat dat je helpt, dat verdiend Bobby ook. Sorry nogmaals wil je niet kwetsen, maar ik denk dat je angststoornis nu Bobby gebruikt om je nog meer in te palmen en dat verdien jij niet en Bobby ook niet.
Ja ik heb ook echt veel gehuild op het begin. Het deed zoveel pijn, ook om hem te zien gaan.nellebel schreef: 02 aug 2022 10:59 dat bedoel ik, en huilen is goed hoor. laat het verdriet er zijn. wat een leuke verhalen heb je over Bobby. Ik herken veel dingen hoor. Liggen ze nooit op je benen, komen ze dat ineens doen. heel lief, maar je kunt niet meer bewegen en je benen beginnen te slapen hahaha zo te horen was je Bobby heel speciaal, hij voelde je dus goed aan. deed dingen die je soms niet van hem verwachte. en dat gekke uurtje , wat deed hij dan? alleen rondrennen door je huis of maakte hij dan ook geluidjes? gijs maakt altijd dan piepgeluidjes en verstopt zich achter de gordijnen. had bobby ook zijn favoriete ligplekje? en kletste hij ook of was hij een stille kat? gijs is bij ons de kletser, guusje niet die miauwt niet veel.
Wat denk je dat bobby tegen je zou zeggen over dat gamen. komop baasje laat nog eens zien wat je kunt!!! en voel hem dan eens lekker op je schoot liggen. ga je gevoelens niet uit de weg. Laat bobby lekker dicht bij je zijn. dat doet pijn inderdaad, maar kan ook heel fijn voelen. dan is hij nog een beetje bij je. ik hoop dat de mooie herinneringen weer een glimlach op je gezicht kunnen toveren ipv alleen maar de tranen die er ook mogen zijn.
Ja vond hem altijd een hele mooie kater! Ook een echte vent.nellebel schreef: 02 aug 2022 12:59 oh wauw wat was hij mooi. daar mag je echt trots op zijn, wat een mooie vent zeg. en wat heb je een mooi plekje voor hem gemaakt. daaruit straalt je liefde voor hem. die laatste foto is zo mooi. alsof hij even hallo komt zeggen. wat een lekker kinnetje. lekker om te kriebelen. weet je dat ik nu nog kan huilen om het verlies van mijn nellie. zij is overleden in 2009. zij was ook heel ziek. heb me ook lang schuldig gevoeld. ik heb foto's hangen van al mijn katjes en praat vaak met guusje en gijs over hun overleden ooms en tantes. effe lekker janken lucht dan op. knuffel voor jou