Afgelopen dagen heb ik besloten om een kattenkamer te maken. De kamer die ik daarvoor heb bestemt ligt op het zuiden. Dus lekker veel zon. Het heeft een heel groot raam dat uitkijkt op de straat en een openslaande deur naar het balkon. De afmetingen zijn ruim 4 meter bij ruim 3 meter. Er is een deur naar de rest van de flat die blijft open zo dat ze vrij overal naar toe kunnen. Maar ik overweeg om er iets te maken wat open is. Ik denk b.v. aan een hordeur. Dan kan ik regelmatig te grote ramen open zetten om lekker te luchten. Iets wat nu heel lastig is.
Er staat nu een grote kast, een stoel waar ze graag in liggen twee kleine stoelen en een tafeltje. Beltain ligt graag boven op de kast. En alle drie stoelen worden door Beltain en Mabon gebruikt als ligplaats. De tafel die eerst in het midden stond staat nu onder het raam en er ligt een, binnenkort twee, kussen op. Ze liggen er nu al graag op. En Mabon vindt het heerlijk dat hij nu naar buiten kan kijken.
Dat wat er nu instaat wil ik graag gebruiken. Al het speelgoed en de kattenbakken zijn al verhuisd en ze maken er nu al graag gebruik van.
Ik heb al ideeën wat ik er verder mee wil. Zo heb ik al een mooie krabpaal meubel besteld en ga ik voor diverse hoekjes kussens maken. Voor de langere termijn staat een catwalk op de planning. Dan kunnen ze lekker de hoogte in en waarschijnlijk komt er nog een tweede kattenboom. Dus ik ben goed op weg met plannen.
Nu mijn vraag aan jullie. Hebben jullie nog tips en tricks. Waar moet ik op letten. Wat moet ik beslist wel doen en want zeker niet. Heb je nog een leuk idee. Wat vindt jou kat(ten) leuk. Alle info is welkom.
Bedankt alvast,
Lieve groet.