De afgelopen 2 maanden was hij ziek en zijn we op en neer naar de dierenarts geweest en vorige week kregen we te horen dat hij een tumor had die inoperabel was. Het zijn 2 loodzware maanden geweest en ik zit ook nog vol in de rouw maar ik merk dat het mij helpt om af en toe naar kittens te kijken.
Het zal dus zeker nog even duren voor ik misschien nieuwe katten in huis neem maar in de tussentijd wil ik graag hier en daar wat advies vragen zodat als het ervan komt het zo goed mogelijk gaat.
Ik heb nog een oudere poes.Bo en poes waren geen vriendjes maar wel een 'pack'. Hij liep altijd achter haar aan en ze verbleven vaak in dezelfde kamer met wel altijd een meter tussen elkaar.
Toch merk ik dat ze hem nu zoekt en ook veel meer naar mij trekt.
Zij is de onafhankelijke soort poes die heel af en toe komt knuffelen op haar voorwaarden. Anders krijg je een tik

Omdat mijn kater zo enorm aanwezig was in huis, is het nu dus ook angstaanjagend stil.
Door deze gebeurtenis ben ik wel gaan nadenken over hoe lang poes nog heeft. Zij is 15 en nog steeds heel actief maar toch. Als zij overlijdt,wil ik liever niet alleen achterblijven. Ook maak ik me zorgen over eventuele vakanties, want wellicht is dat nu toch te eenzaam voor haar?
Ik heb gelezen dat je beter een senior kan adopteren bij een senior( of helemaal geen nieuwe kat maar dat vind ik voor mezelf weer zo ongezellig)wat logisch klinkt maar daar zie je toch vaker medische problemen bij en om de komende jaren nu continu afscheid te moeten nemen lijkt me ook superzwaar.
Als ik er 2 kittens bij zou nemen, is dat dan heel vervelend voor mijn poes? Ze heeft nu al zoveel stress gehad de laatste maanden.
Oftewel: veel open vragen waar ik graag jullie mening over hoor zodat ik tzt een goed besluit kan nemen.
Bij voorbaat dank.
Liefs,