Ja helaas hebben we dat bij Timmy in het verleden al geprobeerd zonder succes.
Ook als we niets deden kwam het en ging het weer uit zichzelf weg, maar nu is het wel heel rood.
Ik denk dat er hier een virus rond waait omdat ook Timmy steeds een traanoogje heeft ( al voor hij bij ons kam wonen had hij daar last van)
Dat gedoe met die renovatie heeft ook niet geholpen want dat geeft stress en dat is funest voor veel katten, dan zijn ze een stuk vatbaarder.
Luna en Lizzy hebben ook als kitten behoorlijke niesziekte gehad en dat zijn toch dingen die vaak blijven sluimeren.
Maar Luna en Lizzy hebben trouwens wat dat betreft nergens last van.
Luna had wel FORL maar dat heeft niets te maken met niesziekte.
Timmy stinkt nog niet uit zijn bek, en eten doet hij op zich goed maar ik hou het wel in de gaten en ben met hexagel begonnen.
Maar als ik binnen 2/3 weken geen verbetering zie dan ga ik toch ook met hem naar de dierenarts.
Want ik wil dit niet nog een keer zo erg.
Maar terug naar Indy.
Bij Indy was het zo erg ontstoken dat alleen bij aanraken het tandvlees al ging bloeden.
En ze stonk ook echt heel erg uit haar bekje, helaas duurt het bij sommige katten een stuk langer voor alles volledig genezen is en voor de ontsteking echt verdwenen is.
Antibiotica heeft ze al gekregen, toen een prik die max 7 dagen werkt ( prednison) samen met gabapentine.
Die prik werkte de eerste dagen zo goed dat er geen gaba nodig was maar helaas bleef dat niet zo en moesten we toch weer gaba gaan geven.
Toen heb ik dat na een tijdje weer afgebouwd en dat is anderhalve week goed gegaan tot afgelopen zaterdag.
Nu weer nieuwe filmpjes gemaakt en de dierenarts belde vanmorgen dat het er op zich redelijk uit ziet, maar de ontsteking is niet weg, en gaba is geen ontstekingsremmer.
Dus nu gaan we prednison inzetten in pil vorm en dat als kuur geven samen met de gaba en dan weer evalueren.
Maar of ze nu puur pijn heeft van de ontsteking of toch nog de zenuwen eromheen?
Ik denk een combinatie, maar die ontsteking moet wel weg, want het breidt zich bij Indy ook naar haar keel toe uit.
@Carine, Mijn dierenarts zei hetzelfde over de gaba als de jouwe