Wij hebben sinds eind december een kitten erbij. Hij is geboren op 20-07-2022. Door corona omstandigheden is het nest langer bij de fokker gebleven. Hij heeft een prima start gekregen, is gezond, brutaal en letterlijk niks is hem te gek of eng.
Ik wilde graag weer wat meer leven in de brouwerij nadat onze bejaarde kat in oktober met spoed is ingeslapen en onze bejaarde hond begin december. Wij hebben nog 2 katten van bijna 14 en bijna 8. Die van bijna 8 geef je dat overigens niet, in elk geval gaf ik hem niet, gedroeg zich als een speelse jonge god. Tot de komst van de jongste. We hebben ook 2 honden waar overigens helemaal geen problemen mee zijn.
De introductie is prima verlopen en al snel ging ieder zijn eigen weg weer. Maxi, de jongste ontpopte zich als een echte druktemaker met streken en tomeloze energie. Al vrij snel na Maxi zijn komst werd onze oudste kat ziek, keelontsteking. Mogelijk dat Maxi die meegenomen had al had hij hier zelf geen last van, een paar dagen later begon de andere kat ook. Uiteindelijk is dat weer opgelost, katten werden weer beter na een dierenarts bezoekje. Maxi lijkt met de dag drukker en baldadiger te worden ook ten opzichte van de andere 2. De oudste is net weer ziek geweest en zondert zich steeds meer af nu. De middelste gaat meestal op de vlucht voor Maxi. Heel soms kan hij een pets terug krijgen als hij ze weer op hun rug bespringt.
Overigens wel handig te weten de oudste zijn europese kortharen van 5 en 4 kg en Maxi een kruising Maine coon van inmiddels ook 4 kg dus hij walst gewoon over ze heen.
Nu heb ik inmiddels gelezen dat het beter is om een kitten erbij te nemen of Maxi herplaatsen. Zijn er niet nog andere opties. We zijn gek op Maxi, maar de oudste 2 gaan echt voor. Een kitten erbij ben ik een beetje bang voor dat ze straks gaan samenspannen om de oudste op te jagen.
Aan speelgoed geen gebrek overigens, er staan meerdere speelrails door het huis, krabpaal, balletjes, speelhengel en een automatisch soort van wagentje met met een speeltje er aan. Maxi zijn spanningsboog is niet zo lang. Het is soms net een ADHDer on speed en dus ook super snel afgeleid.

Graag hoor ik jullie ervaringen of advies voor een goede gedragstherapeut