carlaxgroen schreef: 17 feb 2022 12:14
Heb je uiteindelijk het probleem weten op te lossen? Ik loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan, mijn kat is niet oud en heeft dit nooit gehad. Verder heb ik online nog wat informatie gevonden:
klik hier en ga ik wat tips proberen. Als het probleem zich blijft aanhouden moet ik zo snel mogelijk naar de da...
Hoe lang is dit al gaande?
Een kat die niet eet en alleen likt daar moet je echt mee naar de dierenarts ivm de kans op leververvetting en dat kan bij een kat heel snel ontstaan.
Vaak wijst het alleen likken aan voer richting misselijkheid, verstopping, buikpijn of erger en dat is reden genoeg voor een bezoek aan de dierenarts.
Zeker als het iets is wat ongewoon is voor de kat.
Ik lees op die link echt ook dingen die niet kloppen, zoals natvoer geven aan een kat die allergisch is voor brokjes?
Een allergie onstaat door eiwitten dus dat maakt weinig uit dan of het een brok is of nat voer als dat zelfde eiwit erin zit.
De meeste soorten natvoer zijn echt niet geschikt voor overgevoelige of echt allergische katten.
Daar bestaat speciaal voer voor of kvv ( met maar 1 diersoort om uit te sluiten)