Graag zou ik jullie advies willen vragen mbt voeding. Mijn naam is Marjolein en ik heb Does 4 jaar geleden geadopteerd. Does is blind, heeft een voedsel/pollen allergie en sinds een halfjaar diabetes getriggered door een Moderin shot.
Does zat al 3,5 jaar aan de prednison voor haar allergieën maar dit werkt niet goed in combinatie met diabetes. Daarom is ze nu sinds twee weken van de prednison af en geven we, tot nu toe succesvol, Apoquel. Een bijwerking van prednison is dat het de eetlust bevordert. Ik merk dan ook dat Does minder trek heeft en ik haar hard moet aansporen om te eten. Dit is een probleem want voor haar insuline móet ze eten. Ze krijgt Trovet Rabbit (brok) en eerst at ze 64 gram op een dag (verdeeld over vier porties), nu krijgt ze 60 gram. Ze weegt 5,7 kilo.
Op de verpakking staat dat ze tussen de 60-70 gram zou moeten eten. Does is blind, komt alleen in de tuin om te scharrelen en heeft daardoor minder (intensieve) beweging dan een niet-blinde poes. Welke dagelijkse hoeveelheid zou goed voor haar zijn? Op dit moment heeft ze geen honger en eet niet uit zichzelf, het moet echt vaak aangeboden worden.
Dit staat op de voerzak: