Ik heb hulp nodig. Zit met meerdere puzzels.
Ben verhuisd naar een appartement op de eerste etage met een kat die gewend is naar buiten te kunnen. Eerst vanaf de eerste etage middels een kat een trap erna begane grond met een vlonder.
Nu is dit een huur appartement en mag je niets aan de buitenkant aanbrengen dus een loopplank/ trap aanbrengen is geen optie..

Nou zit ik te denken aan iets wat je op het balkon kan laten liggen en op moment dat de kat naar buiten wil je over de reling naar het grasveld er onder kan laten zakken. En weer laten zakken als hij er weer in wil of tijdelijk even laten staan daar ben ik nog niet over uit . Het mag dus niet maar ben bang als ik het steeds even weg haal dat hij niet meer weet waar hij nou heen moet..
Mijn balkon is wel heel groot 6,5 m breed en 2 m diep dus heb wel plek voor een trap die soms op het balkon ligt.
Maar heb kort gezegd niet zo’n gezond en sterk lijf en het moet dus niet te zwaar worden om over de reling te tillen en te laten zakken..
Het is vanaf de reling tot aan grond 2,80 meter ongeveer. Bij een loop plank zit je met wat schuinte al gauw aan 3 1/2 a 4 m denk ik of ik moet het verkeerd berekenen..
Heb touw (sisal 16 mm) in huis gehaald voor maken van een klimtouw (middels macramé techniek) maar erg twijfel of hij (Mika
Ik zou graag een foto toevoegen van het geheel maar zie even niet hoe dat kan. Benieuwd of mensen reageren zo ja bedankt alvast

Oh en trouwens als hij besluit dat het balkon leuk genoeg is ben ik daar ook erg tevreden mee uiteraard maar ben bang dat hij daar niet genoeg aan heeft en bij de eerste de beste kans naar beneden springt.. dan wil ik iets klaar hebben liggen om te zorgen dat hij weer veilig en makkelijk naar boven kan komen want hem oppakken en om de flat heen lopen om via de voordeur enzovoorts naar binnen te gaan zie ik mislukken..