Ik heb 1 oudere kat van 11, en 2 kittens van zo'n 5.5 maand
Zijn Maine coon, Britse langhaar mix.
Ik heb beide poezen kittens in huis sinds een week of 13, zijn volgens schema gevaccineerd en ontwormd.
Eén paar weken geleden (heb toen ook hier een post geplaatst) merkte ik dat 1 van de kittens luid snurkt, dat werd uiteindelijk steeds erger totdat ze gewoon ronduit benauwd klonk in rust.
Echter geen intrekkingen bij flanken, geen neusvleugelen en geen open bek.
Eten drinken en spelen als normaal.
Toch naar de dierenarts gegaan en de diagnose verkoudheid gekregen, had ook lichte verhoging.
Kuur antibiotica, kuur metacam en naar huis.
Na een week nog wat geluid bij ademen, dus terug naar de da. Advies was om metacam voor te zetten en uit te zieken
Na een week was het redelijk en stopte ik met de metacam. Na weer een week begon het weer, terug naar de dierenarts. Toch nog verkouden, uitzieken.
Na een week weer terug, andere dierenarts. Longen en hart zijn schoon (al die tijd BTW), benauwdheid komt echt vanuit haar neus.
Kan veel zijn, verkoudheid/astma/verdikte slijmvliezen waar ze over heen gaat groeien. Een vergroeiing in de neus, een gezwel etc.
Hij kon allerlei onderzoeken doen, waarbij ze voor alles onder narcose moest en wat vrij invasief is voor zo'n klein diertje. Hij gaf het advies dit af te wachten, ik had gedaan wat ik kon en verder moest ze hier overheen groeien.
Nu zijn we een week of 3 verder, en het begint weer op te komen. Ik vraag me zo af wat het kan zijn, waardoor het dan aanwezig is en dan niet.
Ik word er soms heel onrustig van, dan ben ik bezorgd en bang dat ze het benauwd heeft. Maar ze is zo druk aan het spelen met haar zus dat ik het ook dan niet meer zeker weet.
Heeft iemand hier zinnig advies? Ik ben een beetje dierenarts moe na deze ellende, ik heb nog een flesje metacam thuis
Sta ook open voor alternatieve ideeën, tips of adviezen
Misschien herkent iemand dit, en heeft een zinnige oplossing... Iets om haar te helpen.
Ga sowieso multivitamine pasta aanschaffen. Ze eet al een paar weken royal canin kitten, hebben houtkorrel en catsan grind. Ik gebruik geen heftige parfums of schoonmaak middelen en ze komen allebei niet buiten