Bedankt voor de info en het delen van je ervaring! Ik ga daar eens induiken. Als er manieren zijn om het zonder medicatie comfortabeler voor ‘m te maken dan zou dat mooi zijn.

Ja, zonder dat is het echt niet te doenGeef je Froufrou nu permanent anti-epileptics? Zitten daar nog nadelen/bijwerkingen aan?
Er zullen waarschijnlijk nog andere triggers zijn. Bij mij heeft het geholpen om een dagboekje bij te houden over haar gedrag en de omstandigheden. Of ze nu normaal deed of niet, alles noteerde ik.Goed om te weten dat het weer een trigger kan zijn, helaas alleen iets waar we geen invloed op hebben!
Ik zou dan toch eens kijken naar een andere praktijk/DA.Ziggy14 schreef: 10 dec 2021 12:32
Antwoord op jouw vraag, hij zit inderdaad aan de Metacam zonder dat ze andere onderzoeken hebben gedaan... Dat is ook wat me niet zo lekker zit, want ik heb het gevoel dat er dan over een periode van een aantal weken een medicatie cocktail op hem wordt geprobeerd (ze willen nog meer proberen) en dan maar kijken wat effect heeft. Ziggy is niet zo lief bij de dierenarts, ze kunnen er helemaal niks mee tenzij ze hem onder narcose brengen.
Ja, het is een beetje verwarrend, twee topics over hetzelfde onderwerp
Dat moet ik inderdaad gaan proberen, het zal wel even duren voordat hij niet terug achter me aan loopt, maar als ik het een aantal keer herhaal en wacht tot hij beetje tot rust komt blijft hij hopelijk rustig liggen.nellebel schreef: 30 dec 2021 14:35 En als je hem dan naar een andere kamer doet maar wel de deur open zou hij dan misschien niet toch in die kamer blijven? En dan voorkom je misschien de stress van het opgesloten zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat moet ik inderdaad gaan proberen! Bedankt voor de tip en wordt weer vervolgd.Zotvanpoezen schreef: 30 dec 2021 16:06 Ik denk dat het typisch voor FHS katjes is dat ze niet zelf het initiatief kunnen nemen om een rustige plek zonder prikkels te zoeken. Ze gaan eerder een strijd met zichzelf aan, "bevriezen" en blijven in een aanval zitten.
Opsluiten zal ook stress geven. Weet ik allemaal uit ervaring![]()
Je kan hem wel leren om zich in een rustige kamer terug te trekken (met de deur open). Kies er 1 uit waar het minste geluid hoorbaar is, en waar hij echt nooit gestoord kan worden als hij slaapt. Een slaapkamer is ideaal. Maak het er gezellig met bv een superzacht dekentje, zorg dat er eten, drinken en een kattenbak beschikbaar is. Lok hem naar daar op een rustig moment, blijf gezellig bij hem (ik ging op bed naast Froufrou liggen)en knipper langzaam met je ogen naar hem tot hij in slaap valt. Doe dat dagelijks. Later kan je deze techniek toepassen om een aanval te stoppen (eerst wat natvoer geven) of dreigt te komen. Als je bezoek verwacht, probeer te anticiperen en ga met hem op voorhand naar die kamer zodat hij kan slapen.
Succes!
PS: het kan wel eventjes duren vooraleer de Gabapentine in het zenuwstelsel trekt![]()