Iemand al een idee van kosten van Solensia? Gaat om een lichte kat (3,4 kg)
edit: ik heb er net gelijk al naar gevraagd bij de DA balie. Van de week telefonisch spreekuur om te informeren naar de mogelijkheden!

Even uit nieuwsgierigheid hoor, maar Solensia is juist geen NSAID en is dus juist niet belastend voor de nieren. Of begrijp ik jouw verhaal verkeerd?Cerna schreef: 10 sep 2021 20:03 Het nadeel van dit middel vind ik, is dat het alleen getest is op katten met nierfalen stadium 1 en 2.
Wanneer je kat dus nierfalen heeft en artrose (wat vaak voorkomt bij oudere katten) dan zou je voor iedere prik eerst een klein bloedonderzoek moeten doen om de nierwaarde te bepalen.
Maar ookThe safety and efficacy of this product has not been investigated in cats with kidney disease IRIS stages 3 and 4. Use of the product in such cases should be based on a benefit-risk assessment performed by the responsible veterinarian.
Het is een redelijk nieuw medicijn. De dierenarts van mijn tante had er een paar maanden geleden ook nog niet van gehoord en moest er even onderzoek naar doen (in dat geval Librela, de variant voor honden). Nu geeft ze het aan meerdere honden en zijn de berichten positief. Maar er zal nog wel heel wat maanden (zo niet jaren) overgaan gaan voordat er echt veel bekend is en meer ervaring mee is. Er is momenteel gewoon nog niet zoveel onderzoek naar gedaan (ook in combinatie met stage 3 en 4 nierfalen). Ik denk wel dat er momenteel zulke onderzoeken zullen lopen.It functions like naturally occurring antibodies, with minimal involvement of the liver or kidneys in their metabolism and elimination process, and minimal gastrointestinal impact.