Hoihoi!
Ik heb twee kittens (een britse korthaar en een europese korthaar) van allebei bijna 9 maanden. Nu eten ze voer van Royal canin kitten. Alleen mijn katten zijn best wel aangekomen. Ik wil nou niet zeggen dat ze heel dik zijn, maar ze zijn wel een beetje mollig aan het worden.
Nu las ik ergens dat je je kitten ook eerder aan het volwassen voer kan zetten als ze te veel aankomen. Nu weet ik niet of dat ook echt zo is, dus dacht ik laat ik het even op het forum vragen. Want normaal gesproken verander je met voer als ze 1 jaar oud zijn toch? Zelf geven we de kittens nu al minder voer dan dat we eerst deden.
Bedankt alvast.
Groetjes,
Marijke
Mag ik al overstappen naar volwassen voeding?
-
- Huiskat
Re: Mag ik al overstappen naar volwassen voeding?
Hier zet ik kittens altijd nadat ze geholpen zijn over op volwassen voer
Ik weet niet of ze bij jou al geholpen zijn?
Onze Louie is met 6 maanden geholpen
Ik weet niet of ze bij jou al geholpen zijn?
Onze Louie is met 6 maanden geholpen
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Ja, de poezels van Marijke zijn in augustus al geholpen.
Ik zou inderdaad ook na de castratie overgestapt zijn. Kittenvoer is extra hoog in energie die ze na de castratie juist niet meer nodig hebben (dan worden het snel tonnetjes

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
-
- Huiskat
Hii Anne en Rik. Dank jullie wel voor jullie berichtjes! Jaa klopt haha ze zijn inderdaad geholpen! Maar super dan ga ik overstappen naar volwassen voer. Ik gaf ze zo nu en dan ook natvoer, maar was daar nu maar even mee gestopt omdat ik dacht dat ze daar misschien mollig van werden haha. Maar het ligt dus echt aan het kittenvoer. Hebben jullie toevallig nog een goede tip qua voer?
Kittens hebben andere voedingsbehoeftes dan volwassen katten, ze kunnen sneller aankomen in gewicht na sterilisatie/castratie maar met adult voer kan je wel tekorten opbouwen. Ik zou het dus wel even in de gaten houden, of mengen met kitten en adult brok?
Wij voeren hier de Royal Canin Maine Coon brok, we mixen de kitten en adult variant. Ze zijn ook allebei al geholpen.
Wij voeren hier de Royal Canin Maine Coon brok, we mixen de kitten en adult variant. Ze zijn ook allebei al geholpen.
Ik ben het met Rik eens om voor voer met een hoog vleesgehalte te kiezen. En liefst zonder suikers, rijst, granen, vul- en smaakstoffen en zo mogelijk vlees van dieren die niet met antibiotica behandeld zijn (bio-industrie.)
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Hier werkte graanvrij echt op de darmen, in negatieve zin.....Orijen, Purizon en Wellness Core geprobeerd maar bij alles na weken overgeschakeld te zijn nog steeds dunne ontlasting. Ik vermoed dat graanvrij op papier mooi lijkt, maar dat dit icm een hoog eiwit gehalte in zo'n brok voor onverteerde voeding in de darmen zorgt. Ik zou dit dus wel in je achterhoofd houden.Ani schreef: 13 dec 2021 18:55 Ik ben het met Rik eens om voor voer met een hoog vleesgehalte te kiezen. En liefst zonder suikers, rijst, granen, vul- en smaakstoffen en zo mogelijk vlees van dieren die niet met antibiotica behandeld zijn (bio-industrie.)

Wij zijn na een paar maanden moedeloos experimenteren weer teruggegaan op Royal Canin, absoluut geen fan van als ik eerlijk ben, maar het werkt wel stukken beter. Wel geven we iedere dag één of twee porties rauw, om het menu wat gezonder te maken.
Wanneer je rauw erbij voert dan krijgen ze in ieder geval de goede voedingstoffen binnen. Dan zit je altijd goed!
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21